Droga S10 Bydgoszcz-Toruń. Kto wybuduje ostatni odcinek?
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) opublikowała listę ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na zaprojektowanie i budowę ponad 8-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S10 z Emilianowa do Solca Kujawskiego. Jest to ostatni z czterech odcinków drogi S10 na trasie Bydgoszcz - Toruń.
Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji wynosi 424 475 852,67 zł. W tych granicach mieszczą się wszystkie oferty.
Lista prezentuje się następująco:
- BUDIMEX - 233 587 961,76 zł
- POLAQUA - 239 835 489,69 zł
- Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 253 439 975,05 zł
- PORR - 265 052 700,00 zł
- STRABAG - 271 750 642,72 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 297 660 000,00 zł
- Konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider), MASFALT (partner) - 297 928 679,00 zł
- Konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i SP Sine Midas Stroy (partnerzy) - 303 939 458,95 zł
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 309 600 414,07 zł
Drogowa dyrekcja podda teraz oferty analizie. Głównymi aspektami branymi pod uwagę będą cena, okres gwarancji jakości oraz termin realizacji kontraktu.
Ostatnio odcinek trasy S10 między Bydgoszczą a Toruniem będzie miał długość 8,64 km. Droga rozpocznie się na wschód od planowanego węzła Emilianowo i prowadzić będzie w kierunku Torunia do Solca Kujawskiego. Kończyć się będzie przed planowanym węzłem Solec.
Omawiany odcinek będzie stanowił szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim oraz dopełnienie południowej części obwodnicy Bydgoszczy.
***