De'Silva dla Audi

12 grudnia Szef Działu Projektowania w grupie marek Audi, Walter Maria de'Silva, otworzył w Monachium Centrum "Konzept Design Munchen". Studio zajmuje się opracowywaniem koncepcji kreatywnych dla całej grupy marek Audi, tj. Audi, SEAT i Lamborghini, wybiegając w swoich pracach daleko w przyszłość.

W budynku o powierzchni użytkowej ok. 800 metrów kwadratowych znajduje się 20 stanowisk dla projektantów, inżynierów i znawców trendów z różnych krajów, a także ok. 15 stanowisk dla modelarzy, pracujących nad koncepcjami i projektami kolejnych generacji produktów poszczególnych marek tworzących grupę.

- To właśnie tutaj, w samym środku monachijskiej dzielnicy Schwabing, otoczeni budynkami mieszkalnymi, butikami i restauracjami, możemy obserwować trendy i uczestniczyć w miejskim stylu życia. Projektowanie koncepcyjne wymaga właśnie takiej swobody, aby z nową skrupulatnością, nadawać realną formę ideom, rozwijać potencjał twórczy i wybiegać myślą w przyszłość - powiedział Walter Maria de'Silva.

Reklama

De'Silva tak oto zdefiniował rolę pracowni koncepcyjnej: - Kładziemy nacisk na rozwijanie niezależnych, futurystycznych wizji i projektów. Dopiero potem podejmujemy decyzję, czy pomysły te powinny być kontynuowane i wdrażane. Ośrodek Konzept Design Munchen pełni zatem funkcję przewodnika intelektualnego. Klientami centrum są studia poszczególnych marek, które wykorzystują powstałe u nas wizje w modelach przeznaczonych do produkcji masowej.

Zlokalizowanie działalności projektowej Audi w dzielnicy Schwabing nie jest nowym pomysłem. Pierwsze Studio Projektowe Audi powstało ok. 20 lat temu na terenie dawnego warsztatu samochodowego "Kurfurstengarage Schwabing", jako placówka działu projektowego Audi z Ingolstadt. To właśnie w tej pracowni zrealizowano takie pomysły jak projekt Avus (1991).

Decyzja o modernizacji studia zapadła w zeszłym roku. Od maja br., w dwóch fazach zbudowano halę modelowania, gdzie nowe modele są wykańczane i prezentowane, dobrze doświetlony penthouse, w którym mieszczą się pracownie grafików i kreślarzy oraz sale konferencyjne wyposażone w ultranowoczesny sprzęt multimedialny. Strefy te połączono wspólnym ciągiem komunikacyjnym "La cucina".

Taki układ ośrodka stanowi realizację ambicji de'Silvy, który chciałby wykorzystywać pracownię jako platformę komunikacji oraz zapraszać do Monachium twórców, specjalistów z dziedziny technologii i znawców trendów, osobistości kształtujące opinie oraz studentów, aby mogli oni wymieniać się pomysłami i współpracować. Walterowi de'Silva zależy szczególnie na zacieśnieniu kontaktów pomiędzy uczelniami z całego świata. Za nowy ośrodek "Konzept Design Munchen" odpowiada Klemens Rossnagel.

Oprócz tworzenia pojazdów koncepcyjnych i nowatorskich rozwiązań, ważnym elementem działalności ośrodka "Konzept Design Munchen" Audi jest projektowanie produktów (gadżetów). Pięciu projektantów zajmuje się tworzeniem przedmiotów codziennego użytku, takich jak zegarki, spinki do krawatów, breloki do kluczy, a nawet rowery, których charakter ma odzwierciedlać typowe cechy marek Audi, SEAT i Lamborghini.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przyszłość | Monachium | Seat | studio | design | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy