Dacia z „automatem”? Od teraz to już możliwe!

Zautomatyzowana skrzynia Easy-R trafiła właśnie do oferty Sandero, Sandero Stepway, Logana i Logana MCV.

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero StepwayInformacja prasowa (moto)

Wyposażenie modeli budżetowej marki koncernu Renault powoli przestaje być budżetowe. Zgodnie z tym trendem w ofercie Dacii po raz pierwszy pojawia się właśnie zautomatyzowana skrzynia Easy-R. Dostępna jest ona wyłącznie z doładowanym silnikiem 0.9 TCe o mocy 90 KM.

Tak jak w przypadku każdej przekładni zautomatyzowanej, mamy do czynienia ze skrzynią manualną, w której wciskaniem sprzęgła i wybieraniem przełożeń zajmuje się robot. Dacia podkreśla jednak, że nie jest to układ hydrauliczny, ale elektromechaniczny, co ma zapewnić szybszą i bardziej płynną pracę.

Easy-R może dziać zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym, w którym przełożenia wybieramy sekwencyjnie. Podobnie jak w innych tego typu konstrukcjach, nie znajdziemy tu trybu parkingowego P. Po wyłączeniu silnika należy po prostu zaciągnąć ręczny lub "wrzucić bieg" - producent nie podaje niestety czy chodzi o położenie D czy R.

Dużą zaletą skrzyni zautomatyzowanej jest jej niższa niż w przypadku przekładni automatycznej cena. Dzięki temu dopłata do wersji z Easy-R to całkiem rozsądne 2200 zł. Już po doliczeniu tej kwoty wyposażone w nową skrzynię Sandero Laureate TCe 90 S&S kosztuje 44 150 zł, Sandero Stepway Laureate TCe 90 S&S - 46 850 zł, Logan Laureate TCe 90 S&S - 43 450 zł, a Logan MCV Laureate TCe 90 S&S - 47 150 zł.

Skrzynia Easy-RInformacja prasowa (moto)

Dealerzy rozpoczęli już przyjmowanie zamówień.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas