Co 7 człowiek na świecie zna Bibendum
Historia, którą chcemy tu opisać zaczęła się 115 lat temu. Dość nietypowo od uszkodzonej opony pewnego rowerzysty, który w poszukiwaniu materiałów do naprawy zgłosił się do fabryki braci Michelin w Clermont-Ferrand..
W tamtych czasach opony były montowane na obręczach na stałe, więc ich naprawa stanowiła spory problem. Ten drobny, z pozoru nic nie nieznaczący, incydent sprawił, iż w głowach założycieli Michelin zrodziła się myśl, by stworzyć oponę, którą można łatwo zdemontować i w razie potrzeby naprawić. Efektem przemyśleń było opatentowanie w 1891 roku pierwszej demontowalnej opony, która rozpoczęła industrialną erę ogumienia.
Prawdziwą rewolucję w historii ogumienia wywołała wynaleziona w 1946 opona radialna, która szybko stała się światowym standardem. Technologia radialna w przeciągu następnych 40 lat była sukcesywnie dostosowywana do produkcji wszystkich rodzajów opon: ciężarowych (1952), do maszyn lądowych (1959), metra (1973), rolniczych (1978), lotniczych (1981) i motocyklowych (1984). Porównywane do przełomu, jaki przyniosła radializacja opon, jest powstanie w 1992 roku pierwszej "zielonej opony". Zielona opona o niskich oporach toczenia umożliwiała obniżenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie hałasu i emisji spalin.
Motorem ekspansji Michelin był i jest rozwój badań. Centra technologiczne zlokalizowane w Europie, Azji i Ameryce Północnej posiadają nowoczesne wyposażenie, pozwalające opracowywać nawet najbardziej skomplikowane prototypy. Najtęższe umysły pracują tu nad innowacjami technologicznymi w zakresie produktów i procesów, a dzieje się to w ścisłej współpracy z klientami, konstruktorami i zwykłymi kierowcami. W trosce o bezpieczeństwo klientów nowe produkty testowane są w laboratoriach i na torach zlokalizowanych we Francji, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i Japonii.
Efektem pracy centrów Michelin jest opracowanie mikrodeformowalnych mieszanek gum, unikalnych faktur bieżnika, systemu ruchomych lamel BDS, powstanie opony Energy, systemu PAX czy C3M.
Michelin angażuje się także w sporty motorowe, zwłaszcza w wyścigi Formuły 1, na których zdobywał wielokrotnie zwycięskie miejsca..
Dziś Michelin to największy na świecie producent opon, zatrudniający blisko 125 tysięcy pracowników w 74 zakładach produkcyjnych, posiadający sześć plantacji kauczuku zlokalizowanych w Brazylii i Nigerii. Rocznie Michelin produkuje 180 milionów opon. Spośród trzech globalnych liderów branży motoryzacyjnej, którzy dzielą pomiędzy siebie blisko 60% rynku, Michelin jest największy - należy do niego 19,6%. Firma wydaje również rocznie 22 miliony map drogowych i przewodników.
Co siódmy człowiek na świecie zna Bibendum, Ludzika Michelin. Dostosowywany do zmieniających się czasów, towarzyszył on produktom i kampaniom firmy, a jego stuletnie urodziny stały się okazją do zorganizowania pierwszego Challenge Bibendum. W 2000 roku Bibendum został uznany przez "Financial Times" - oraz "Report on Business" za najlepsze - czyli najbardziej identyfikowalne z symbolizowaną przez nie marką - logo świata.