Chiński potentat pomoże europejskiej marce. Będą produkować auta premium
Koncern Chery w najbliższym czasie dobije targu z jednym z europejskich producentów - wynika ze słów prezesa firmy, który w celach biznesowych odwiedził Stary Kontynent. Na chwilę obecną technologiami i rozwiązaniami chińskiego potentata interesują się dwie marki segmentu premium. Co z tego wyjdzie?
Chińscy producenci coraz odważniej wchodzą do Europy. Ich głównym atutem są dostępność oraz zauważalnie niższe ceny, wynikające przede wszystkim z niższych kosztów produkcji. Konkurencyjną ofertą producenci z Chin zdobyli już naprawdę sporo. Dla przykładu, już w 2023 roku udział elektrycznych aut z Państwa Środka na Starym Kontynencie wzrósł do 8 proc., a zdaniem analityków w przyszłym roku może sięgnąć już 15 proc.
Chińskie marki mają w Europie coraz silniejszą pozycję, a do robienia interesów z firmami z Państwa Środka jest coraz więcej chętnych. Weźmy na tapet koncern Chery, który z brytyjskim Jaguar Land Rover współpracuje od pewnego czasu przy spółce joint-venture oraz który jest coraz bliżej od przejęcia hiszpańskiej fabryki, należącej wcześniej do Nissana. Na tym jednak nie koniec, bowiem z najnowszych doniesień prezesa firmy z Wuhu wynika, że w kolejce ustawiają się kolejni producenci.
Yin Tongyue, prezes koncernu Chery ogłosił, że wkrótce firma podpisze porozumienie z jednym z europejskich producentów segmentu premium - chodzi o sprzedaż platformy. Ma się to wydarzyć w trakcie wizyty Yina na Starym Kontynencie. O jakiej marce mowa? Tego prezes zdradzić nie może. Wiemy natomiast, że jest dwóch potencjalnych partnerów i to od Chery zależy, z kim zostanie podjęta współpraca.
Chery Automotive to wielki gracz na rynku motoryzacyjnym. Firma z siedzibą w Wuhu na rynku działa od 1997 roku, a w swoim portfolio ma dziewięć modeli z serii TIGGO i dwa modele z luksusowej serii Arrizo. Nowym tworem chińczyków jest Omoda, która obok takich marek jak Maxus, MG, Voyah, Skyworth czy BAIC, będzie sprzedawać w Polsce samochody elektryczne i spalinowe.
W ciągu kilku ostatnich miesięcy na polskim rynku zadebiutowało kilka chińskich marek. Jak można było się spodziewać - cena w ich przypadku czyni cuda. W pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku w Polsce zostało zarejestrowanych ponad 500 aut chińskich marek. Liderem okazała się marka MG z modelem HS, którego ceny startują od 103 800 zł.