Chińska potęga motoryzacyjna

Chiny stały się jedną z największych na świecie potęg w dziedzinie motoryzacji: ich produkcja wszelkiego rodzaju pojazdów motorowych wyniosła w 2003 r. 19,95 milionów sztuk - podały chińskie źródła oficjalne.

article cover
INTERIA.PL

Duo Liren, członek komisji transportu, utworzonej ostatnio przez rząd chiński do śledzenia rozwoju motoryzacji w kraju, podał, że w 2003 r. Chiny wyprodukowały 4,45 miliona samochodów, 13 milionów motocykli i 2,5 miliona pojazdów dla rolnictwa.

Od 1997 r. Chiny produkowały co roku 10 milionów motocykli, co stanowi połowę produkcji światowej.

Na zdjęciu przedstawiamy produkowanego w Chinach fiata palio. Wytwarza go Nanjing Fiat, czyli spółka joint venture założona w Chinach przy równych udziałach Fiat Group i Yuejin Motor Group. Jest to największe przedsięwzięcie działającej już od kilku lat firmy, która do tej pory zajmowała się jedynie sprzedażą dostawczych pojazdów Iveco i podzespołów Teksid. W najbliższych 3-4 latach Nanjing Fiat zamierza powiększyć chińską sprzedaż samochodów od 700 tysięcy do 1,2 miliona egzemplarzy w skali rocznej.

Palio kierowany jest do młodych rodzin, które zakupią go jako swój pierwszy pojazd - spełnienie marzeń i podniesienie ich standardu codziennego życia. Niewielkim autem mogą też być zainteresowani pojedynczy klienci, dla których Palio stanie się ekonomicznym i pomocnym narzędziem w pracy. Fiat łączy duże nadzieje wraz z wprowadzeniem Palio do Chin.

Dzięki bardzo chłonnemu rynkowi azjatyckiemu fabryka w Nanking produkująca samochody dla włoskiego koncernu może stać się jednym z ważniejszych źródeł dochodów. Jest to również wielka szansa dla dynamicznie rozwijających się Chin.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas