Ceny samochodów po integracji z UE
Między państwami Unii Europejskiej nadal utrzymują się znaczne różnice cen samochodów. Najtańszymi krajami dla przybyszów z zewnątrz, którzy mogą kupić samochód bez podatku i zapłacić podatek u siebie, pozostają dla większości modeli Finlandia, Grecja i Holandia.
Najdroższym krajem w Unii jest w tej dziedzinie Wielka Brytania, a w strefie euro - Niemcy.
Spośród dużych producentów największe różnice cenowe między poszczególnymi państwami Unii utrzymują General Motors (Opel-Vauxhall i Saab), PSA (Peugeot i Citroen) oraz Honda. Najmniejsze różnice w strefie euro odnotowano dla luksusowych marek oferowanych przez koncerny BMW i DaimlerChrysler.
Coraz częściej pojawiają się pytania co stanie się z cenami samochodów po przystąpieniu Polski do Unii Eropejskiej. Nasza redakcja otrzymuje wiele pytań na ten temat. Oto jeden z tego typu listów:
Jako stały czytelnik Waszego serwisu, zwracam się z prośbą o poradę. Zamierzam kupić nowe auto segmentu C, zastanawiam się nad Corolla, Mazda 3 i Megane. Stąd moje pytanie czy fakt wejscia Polski do UE spowoduje spadek cen aut z Japonii? W końcu cło spadnie z 35 do 10 proc. Chodzi mi tu o czekanie na Mazde, czy warto, czy może po maju ceny wszystkich aut podwyzsza sie do poziomu UE? W takim razie może lepiej kupic auto przezd majem, czyli Megane albo Corolle, jeszcze po "dzisiejszej" cenie?
W najbliższym czasie postaramy się napisać wiecej na temat cen samochodów po 1 maja 2004 roku (kilknij na ramkę powyżej - tam odpowiadamy już na sporo pytań związanych z tym tematem). A może Ty wiesz co doradzić naszemu Czytelnikowi?
O planowanej rewolucji w sprzedaży nowych samochodów w krajach UE pisaliśmy już w naszych wcześniejszych materiałach: Samochodowa rewolucja, Mamo, kup mi smarta... oraz Różne marki w jednym salonie