Bolid Wilda gotowy do testów

Zupełnie nowa konstrukcja, zmieniony rozmiar kół, pakiet aerodynamiczny, redukcja masy pojazdu - to tylko niektóre szczegóły techniczne Bolidu Formuły Student, który został od podstaw skonstruowany przez studentów Politechniki Poznańskiej i który swoją premierę miał w Poznaniu, na terenie Fabryki Volkswagen Poznań w Antoninku.

Bolid o wdzięcznej nazwie Wilda, od miejsca, w którym powstaje, już za kilka dni  będzie testowany na torach Formuły 1  w Niemczech, Włoszech oraz na Węgrzech. Volkswagen Poznań wspiera projekt od samego początku.

- Pomysł studentów Politechniki Poznańskiej  nas zaintrygował i zainteresował - wspomina Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań. - Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym ambitnym projekcie i obserwować jego techniczny  i merytoryczny rozwój.

Tegoroczny bolid, jak mówią jego twórcy, to zupełnie inna konstrukcja, w porównaniu z ubiegłoroczną. Studenci na podstawie własnych badań, testów  i doświadczeń stworzyli pojazd, który zamiast standardowej ramy stalowej posiada monocoque z aluminium oraz kompozytów węglowych. Zastosowali pakiet aerodynamiczny  i zmniejszyli rozmiar obręczy kół z 13 do 10 cali. Dodatkowo w swojej Wildzie zainstalowali suchą miskę olejową, która pozwala na dostarczanie silnikowi wymaganej ilości  oleju, nawet podczas bardzo dużych przeciążeń.

Reklama

Bolid został też "odchudzony" o 50 kg w porównaniu do zeszłorocznego projektu. Nowy pojazd waży tylko 210kg! Nad nowym projektem pracowało 35 osób - młodych inżynierów z pasją.

- Jestem pełna podziwu dla pasji i zaangażowania, jakie wykazują młodzi ludzie skupieni w tej grupie projektowej - mówi Jolanta Musielak, Członek zarządu ds. Personalnych Volkswagen Poznań. - Zatem tym bardziej cieszy mnie fakt, że kilkoro z nich już pracuje w Volkswagen Poznań i  wykorzystuje swoją wiedzę w praktyce, między innymi w naszym  biurze  konstrukcyjnym.

Już 22 lipca studenci  wraz ze swoim bolidem wyruszają na zawody rundy europejskiej do Włoch, gdzie na torze Riccardo Paletti  spotka się 80 zespołów z całego świata.  W sierpniu pojazd testować będą na jednym z najsłynniejszych torów Formuły 1 torze Hockenheimring w Niemczech i w Gyor na Węgrzech.

W klasyfikacji generalnej, spośród 600 zarejestrowanych drużyn z całego świata, zespół PUT MOTORSPORT zajmuje 154 miejsce.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy