Bogaci Polacy najchętniej wybierają Mercedesa
"Bez gwiazdy nie ma jazdy". Ten utarty slogan zdaje się przyświecać nabywcom aut segmentu premium w Polsce.
Mercedes jest obecnie najchętniej wybieraną marką premium w naszym kraju. W ubiegłym roku z polskich salonów producenta ze Stuttgartu wyjechało aż 20 137 nowych aut. To aż o 25,44 proc. więcej niż w roku 2017.
Jak zaznaczają autorzy zestawienia - przedstawiciele Instytutu Samar - powyższe liczby dotyczą wyłącznie samochodów o stricte "osobowym" przeznaczeniu. Jednym w zawartym w nim "ponadgabarytowym" modelem jest osobowa klasa V. Poza ranking wyjęte zostały natomiast takie pojazdy, jak osobowe odmiany Citana, Vito, Sprintera, a nawet kempingowy Marco Polo.
Na drugim miejscu, z dużą stratą do Mercedesa, uplasowało się BMW. Marka z Bawarii dostarczyła polskim klientom w ubiegłym roku 15 944 samochody - o 2,03 proc. mniej niż przed rokiem.
Ostatni stopień podium należy do Audi. Polscy dealerzy firmy z Ingolstadt sprzedali w zeszłym roku 14 686 samochodów. Wzrost zainteresowania nabywców sięgnął w tym przypadku blisko 11 proc.
Miejsce nr 4. przypadło Volvo. Skumulowana sprzedaż szwedzkiej marki w Polsce w 2018 roku zamknęła się liczbą 10 456 samochodów. Szwedzi śmiało zaliczyć mogą miniony rok do udanych. Wynik jest o ponad 15 proc. lepszy niż na koniec roku 2017.
Pierwszą piątkę na liście najchętniej kupowanych marek premium zamyka Lexus. Mimo wzrostu sprzedaży o 4,15 proc, firma wyraźnie traci do poprzedników. W ubiegłym roku na nowego lexusa zdecydowało się w Polsce 4 141 nabywców.
W zestawieniu "top ten" segmentu premium znajdziemy też kolejno: 6. Land Rovera (2008 sztuk), 7. Mini (1980 sztuk), 8. Porsche (1672 sztuk), 9. Jaguara (1558 sztuk) i 10. Infiniti (874 sztuki).
Ogromne powody do radości mogą mieć zwłaszcza Brytyjczycy. W przypadku Land Rovera sprzedaż na polskim rynku wzrosła o niemal 70 proc. Jeszcze lepiej poradzili sobie dealerzy Jaguara, którzy zanotowali wzrost zainteresowania klientów o - uwaga - 153 proc.
Do udanego roku 2018 nie zaliczą natomiast dealerzy marki DS. Sklasyfikowany na 11. miejscu zestawienia (200 rejestracji) producent zanotował spadek sprzedaży o ponad 19 proc. Słabszym powodzeniem niż przed rokiem cieszyła się też Tesla. Wynik 53 rejestracji w Polsce jest o ponad 25 proc. (18 egzemplarzy) gorszy niż w roku 2017.
PR