BMW X7 - prawdziwie luksusowy SUV

Do gamy BMW dołączył nowy, flagowy model - X7, który ma konkurować z Mercedesem GLS i Range Roverem.

BMW X7
BMW X7 BMW

Model X7, jak sama nazwa wskazuje, ma być serią 7 wśród SUVów, a więc najbardziej luksusowym modelem w gamie BMW. Co widać już w samych, wielkich rozmiarach bawarskiej nowości - mierzy ona 5,15 m długości, równe 2 m szerokości oraz 1,80 m wysokości. Rozstaw osi to budzące respekt 3,1 m. Fakt, że mamy do czynienia z modelem, który jest "naj", ma chyba podkreślać osłona chłodnicy z gigantycznymi wręcz "nerkami". W USA, Chinach oraz Rosji, które powinny być największymi rynkami dla modelu, ten element powinien się spodobać.

BMW X7

BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW
BMW X7BMW

Szczegóły wyglądu nowego X7 zależą od wybranego przez nas pakietu - do wyboru jest Designe Pure Excellence (podkreślające ekskluzywność modelu chromowanymi wstawkami) oraz M Sport, mające nadać autu nieco więcej zadziorności. Najmniejsze obręcze mają rozmiar 20 cali, a dostępne są też 21- i 22-calowe. Z kolei smukłe przednie reflektory standardowo są w pełni LEDowe, a za dopłatą możemy je wyposażyć w laserowe światła drogowe (zwiększające zasięg z 300 do 600 m).

Wielkie nadwozie zapowiada bardzo przestronne wnętrze i takie też jest nowe BMW X7. Pasażerowie każdego z trzech rzędów siedzeń mogą podróżować w bardzo komfortowych warunkach. Szczególnie istotne jest to w przypadku ostatniego rzędu, który w niemal wszystkich, siedmioosobowych autach pozostawia sporo do życzenia. Ponieważ jednak po jego rozłożeniu (robimy to elektrycznie korzystając z przycisków przy drzwiach, co jest wyjątkowo praktycznym dla nich miejscem) bagażnik zmniejsza się z 750 do 326 l, możemy spodziewać się niezłej przestronności. Co więcej, miejsca te mogą być podgrzewane, a osoby siedzące tam mają do dyspozycji nawiewy w podsufitce i osobną strefę klimatyzacji (w sumie w X7 jest ich pięć) oraz własne okno dachowe.

BMW X7 BMW

W drugim rzędzie siedzeń do wyboru są dwie konfiguracje - trzyosobowa kanapa, albo dwa osobne fotele. W obu przypadkach możemy liczyć na elektryczną regulację, dwa ekrany do obsługi multimediów. Natomiast siadając za kierownicą mamy przed sobą nową deskę rozdzielczą, która pojawiła się już w kilku nowościach BMW (X5, serii 3 i 8, Z4). Jej najważniejsze elementy to nowy rodzaj wirtualnych zegarów, nowocześniejszy system multimedialny (z obsługą pokrętłem, dotykową, gestami oraz naturalnym językiem), a także bardzo minimalistyczny panel klimatyzacji wkomponowany w nawiewy.

BMW X7 BMW

Pod maskę X7 w Europie trafią dobrze znane silniki - benzynowe 40i (340 KM) oraz diesle 30d (265 KM) i M50d (400 KM). Wersja 50i (najpewniej 530 KM) nie będzie dostępna na naszym kontynencie. Moc trafia zawsze na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej, a opcjonalnie dostępna jest elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

BMW X7 BMW

Standardowo natomiast oferowane jest pneumatyczne zawieszenie z regulacją siły tłumienia oraz prześwitu w zakresie 8 cm. O zachowanie na drodze tego wielkiego SUVa mają też dbać aktywne stabilizatory, ograniczające przechyły na szybko pokonywanych zakrętach. Z kolei osoby chcące czasem zjechać z utwardzonych dróg, mogą zamówić swój egzemplarz z pakietem offroadowym, w skład którego wchodzi typowo terenowa blokada "dyfra" oraz dedykowane tryby jazdy (na śnieg, piasek, szuter oraz skały).

BMW X7 pojawi się na drogach w marcu 2019 roku.

BMW X7 BMW
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas