BMW serii 4 Convertible debiutuje

Po długo wyczekiwanej "eMce" przyszła pora na wersję z otwartym nadwoziem. BMW zaprezentowało właśnie nową serię 4 w wersji kabriolet.

BMW serii 4 convertible mierzy 4768 mm długości, 1852 mm szerokości i 1384 mm wysokości (z zamkniętym dachem). Oznacza to, że nowy model jest aż o 128 mm dłuższy i o 27 mm szerszy od poprzednika. O 41 mm - do 2851 mm - wydłużył się też rozstaw osi.

Wzorem coupe kabriolet otrzymał charakterystyczne przewymiarowane "nerki" osłony chłodnicy, które w tym przypadku wykończone są chromowaną obwódką. Same wloty powietrza również otrzymały chromowane centki podkreślające kratownicową strukturę.

Reklama

Podobać mogą się kształty tylnej części auta. Oprócz poszerzeń błotników znajdziemy tu m.in. wkomponowany w zderzak dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego czy wpisane w szczyt tylnej klapy subtelne trzecie światło stopu. Standardowo auto wyposażone jest w oświetlenie LED. Opcja to m.in. laserowe reflektory projekcyjne o zasięgu 550 metrów.

Zgodnie z tradycją auto oferowane jest z miękkim dachem. Za jego składanie odpowiada system silników elektrycznych. By cieszyć się jazda pod gołym niebem wystarczy 18 sekund. Transformacja może odbywać się w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.

Złożony dach chowa się do bagażnika ograniczając jego pojemność do 300 l. Przy zamkniętym dachu kufer mieści pakunki o objętości do 385 l.

Podstawowa odmiana - BMW 420i Convertible - napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l. Jednostka rozwija 184 KM i 300 Nm i w standardzie oferowana jest z ośmiostopniowym automatem (steptronic). Auto w takiej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 8,2 s i osiąga prędkość maksymalną 236 km/h. W ofercie jest również wzmocniona odmiana tej jednostki - model BMW 430 i Convertible - osiągający 258 KM i 400 Nm. Tak skonfigurwane auto przyspiesza do 100 km/h w 6,2 s i osiąga 250 km/h.

W cenniku ostało się też wysokoprężne BMW 420d Convertible o pojemności 2,0 l (190 KM i 400 Nm). Ten zapewnia sprint do 100 km/h w 7,6 s i prędkość maksymalną 236 km/h. W tym przypadku standardem (oprócz ośmiostopniowego steptronica) jest też system mild-hybrid z alternatorem pełniącym funkcję rozrusznika i 48-voltową instalacją elektryczną.  

Topowa wersja napędowa to oczywiście BMW M440i xDrive Convertible z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3,0 l. W jej przypadku kierowca ma do dyspozycji 374 KM i 500 Nm. Sprint do 100 km/h trwa 4,9 s, prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy