BMW ramię w ramię z Mercedesem

Jednym z etapów doskonalenia aut elektrycznych i hybryd typu plug-in (z możliwością podłączenia do gniazdka) jest ładowanie bezprzewodowe. Mercedes i BMW nawiązały współpracę mającą na celu opracowanie i wdrożenie wspólnej technologii takiego ładowania. Już we wrześniu Mercedes wprowadzi na rynek model S 500 PLUG IN HYBRID – pierwszą luksusową limuzynę zużywającą mniej niż 3 l/100 km.

Bezprzewodowe ładowanie akumulatorów uczyni eksploatację aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in jeszcze łatwiejszą. Niebawem Mercedes rozpocznie testy nowej technologii w modelu S 500 PLUG IN HYBRID.

System składa się z dwóch elementów: uzwojenia wtórnego zintegrowanego z podwoziem samochodu oraz uzwojenia pierwotnego, zabudowanego w podłodze - na przykład w garażu. Energia elektryczna jest przekazywana indukcyjnie, bez potrzeby podłączania kabla, a ładowarka ma moc 3,6 kW (wydajność na poziomie 90 proc.). Koncerny Daimler i BMW uzgodniły wspólne opracowanie i wdrożenie technologii bezprzewodowego ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych oraz hybrydach plug-in.

Reklama

We wrześniu br. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek Klasę S 500 PLUG IN HYBRID o mocy 442 KM i 650 Nm maksymalnego momentu. Hybrydowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i może pokonać dystans 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Jej średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,8 l/100 km - to zasługa napędu hybrydowego z podwójnie turbodoładowanym, benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3 litrów.

msob, źródło: Mercedes

Używany Mercedes CL C140 (1992-1998) - OPINIE O SAMOCHODACH

Używany Mercedes klasy S W140 (1991-1998) - OPINIE O SAMOCHODACH

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy