BMW Compact Sedan. Takie będzie nowe BMW 1?
W chińskim Guangzhou, w Polsce znanym lepiej pod nazwą Kanton, trwa właśnie międzynarodowy salon motoryzacyjny. Jednym z zaprezentowanych na imprezie modeli jest koncepcyjne BMW Compact Sedan.
Samochód to zapowiedź nowego BMW serii 1 w wersji z trójbryłowym nadwoziem. Kształty karoserii mogą się podobać. W stosunku do obecnej serii 1 poczyniono daleko idące zmiany.
BMW Compact Sedan
Auto otrzymało zupełnie nowy pas przedni - inne są nie tylko zderzak i osłona chłodnicy, ale również reflektory. Z boku w oczy rzucają się - dodające sylwetce dynamizmu - głębokie przetłoczenia poszycia drzwi i szerokie tylne nadkola. Tył to ciekawa mieszanka rozwiązań znanych z serii 3 i 7. Samochód porusza się na 20-calowych obręczach ze stopów lekkich.
O tym, że mamy do czynienia z pojazdem koncepcyjnym informują chociażby takie gadżety, jak umieszczone na drzwiach czytniki "soft-touch" pełniące funkcję klamek (drzwi otwierają się gdy kierowca lub pasażer przyłoży rękę do czytnika). W produkcyjnej odmianie można się też spodziewać innych lusterek czy tylnego zderzaka (w koncepcyjnym modelu zabrakło chociażby miejsca na rurę wydechową).
Również wnętrze traktować można raczej, jako popis możliwości niemieckich stylistów. Do
produkcyjnych modeli zapewne nie trafią podświetlane elementy deski rozdzielczej czy wyświetlacz HUD. Tylna kanapa pomieścić ma dwójkę dorosłych pasażerów. O ich komfort dba dodatkowa - trzecia - strefa klimatyzacji.
BMW nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących zastosowanych rozwiązań technicznych. Wszystko wskazuje na to, że produkcyjny model powstawać będzie w oparciu o platformę UKL. Oznacza to, że klienci będą mieli do wyboru jednostki napędowe o trzech i czterech cylindrach a moc - standardowo - przekazywana będzie... na koła przedniej osi.