BMW 740e iPerformance debiutuje na rynku

Wraz z wprowadzeniem na rynek hybrydowej odmiany serii 7, BMW podzieliło się większą ilością informacji na jej temat.

BMW 740Le iPerformance
BMW 740Le iPerformanceInformacja prasowa (moto)

BMW 740e iPerformance (tak BMW nazywa teraz swoje hybrydy plug-in) to hybrydowa odmiana flagowej serii 7, wykorzystująca dwa silniki. Podstawowym źródłem napędu jest tu 2-litrowa, doładowana jednostka o mocy 258 KM i rozwijająca 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

BMW 740Le iPerformance

BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 
BMW 740Le iPerformance 

Współpracuje z nią 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, z którą zintegrowano elektryczny motor o mocy 113 KM i oferujący 250 Nm momentu obrotowego. Cały system generuje w sumie 326 KM oraz 500 Nm, co zapewnia naprawdę dobre osiągi.

Dokładne liczby zależą od tego, którą odmianę 740e iPerformance weźmiemy pod uwagę, bowiem są aż trzy. Występuje ona w wersji zwykłej, przedłużonej oraz przedłużonej i z napędem na cztery koła. Pierwsza z nich rozpędza się do 100 km/h w 5,4 s, druga w 5,5 s, a trzecia w 5,3 s.

Zależnie od tego, którą odmianę wybierzemy, nieznacznie różnić się będzie również zużycie paliwa oraz zasięg w trybie czysto elektrycznym. BMW obiecuje, że 740e iPerformace zużywa średnio 2-2,2 l/100 km i przejedzie na samym prądzie od 41 do 48 km.

W każdej wersji hybrydowej "siódemki" znajdziemy, oprócz standardowego przełącznika trybów jazdy (Eco Pro, Comfort, Sport), dodatkowy przycisk zarządzający układem napędowym. Dzięki niemu możemy wymusić oszczędzanie energii zgromadzonej w bateriach (aby np. móc ją później wykorzystać podczas jazdy miejskiej), albo przejście na tryb czysto elektryczny (wtedy prędkość maksymalna ograniczona jest do 140 km/h).

BMW 740Le iPerformanceInformacja prasowa (moto)

BMW 740e iPerformance nie różni się niczym od pozostałych odmian "siódemki", poza bagażnikiem, w którym znajdziemy baterie. W efekcie zmalał on z 515 l do 420 l. Hybryda może pochwalić się natomiast bardzo bogatym wyposażeniem - seryjnie możemy liczyć między innymi na LEDowe światła główne i system nawigacji.

BMW 740Le iPerformanceInformacja prasowa (moto)

Hybrydy, szczególnie w wersjach plug-in, wyróżniają się zazwyczaj sporo wyższą ceną, od odmian z klasycznymi silnikami, ale inaczej jest w przypadku 740e iPerformance. Ceny tej wersji w Niemczech zaczynają się od 91 900 euro, a więc niemal tyle samo, co 265-konnego 730d z napędem na cztery koła. Porównując to z polskim cennikiem okazuje się, że hybryda powinna być co prawda o 16 tys. zł droższa od zwykłego 730d, ale aż o 35 tys. zł tańsza od, porównywalnie mocnego, 740d xDrive.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas