Będzie elektryczny Hyundai N?
Elektryczna rewolucja oznacza również daleko idące zmiany w świecie sportów motorowych. Jakie możliwości daje konstruktorom zastosowanie bezemisyjnych jednostek napędowych?
![Hyundai EV Concept RM20e](https://i.iplsc.com/000AO5Z75JC15P4H-C322-F4.webp)
Przykładem tego może być nowy prototyp marki Hyundai - elektryczny model EV Concept RM20e stworzony z myślą o walce torowej. To pierwszy z rodziny koncepcyjnych modeli Racing Midship (RM), który pochwalić się może napędem elektrycznym.
RM20e czerpie inspirację z zaprezentowanego w ubiegłym roku we Frankfurcie Velostera N ETCR. W stosunku do poprzednika poczyniono jednak wiele zmian. Samochód zawieszony jest zaledwie 80 mm nad ziemią. Wysokość karoserii to jedynie 1354 mm.
![](https://i.iplsc.com/000AO5ZK8BUEG20T-C322-F4.webp)
Hyundai EV Concept RM20e napędzany jest, umieszczonym nad tylną osią, elektrycznym układem trakcyjnym generującym moc 810 KM. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi "uzbrojone" w opony o rozmiarze 305/30 R20. Samochód przyspiesza do 100 km/h w trzy sekundy. 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu w 9,88 s od startu. Źródłem fenomenalnych osiągów są cztery silniki elektryczne (po dwa na każde z tylnych kół), generujące po 148 kW i 240 Nm.
![](https://i.iplsc.com/000AO5ZP7BWQXIQ6-C322-F4.webp)
Bateria o pojemności 64 kWh montowana jest za fotelem kierowcy - w centralnym punkcie pojazdu - i pracuje pod napięciem 800 V. Rozwiązanie nie jest przypadkowe. Ma ono zostać zaimplementowane do kolejnej rodziny elektrycznych samochodów Hyundaia, które trafią na rynek w 2021 roku.
![](https://i.iplsc.com/000AO5ZRXXUJ68MH-C322-F4.webp)
Chociaż EV Concept RM20e nie ma najmniejszych szans na produkcję, Hyundai nie ukrywa, że auto traktować można jako zapowiedź nowej, elektrycznej, linii modeli spod znaku Hyundai N.