Auta będą same parkować, a otwierać będziemy je smartfonami
W trakcie tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (Internationale Automobil-Ausstellung 2013) Valeo przedstawiło nowe technologie, dzięki którym samochody przyszłości staną się bardziej ekologiczne i inteligentniejsze, a ich użytkowanie będzie bardziej intuicyjne.
Zaprezentowane innowacje - osiągnięte dzięki ciągłym inwestycjom w badania i rozwój firmy (miliard euro w 2012 r.) - staną się podstawę rozwoju koncernu w kolejnych latach.
Jakich nowych systemów możemy się więc wkrótce spodziewać w nowych samochodach?
Dzięki tej technologii, zaprezentowanej po raz pierwszy na IAA 2013, samochód staje się w praktyce "osobistym parkingowym" kierowcy. Valet Park4U® umożliwia bowiem pozostawienie samochodu przy wjeździe na parking, podczas gdy auto samo odnajdzie miejsce do zaparkowania.
Funkcja automatycznego parkowania uruchamiana jest zdalnie przy pomocy smartfona. Kierowca może również użyć smartfona do tego, by "wezwać" samochód do odebrania go przy wyjeździe z parkingu.
Jest to pasywny system otwierania i uruchamiania pojazdu, który może być obsługiwany przy pomocy smartfona. Kierowca nie musi wyciągać kluczyków z kieszeni (może je nawet zostawić w domu), a do otwarcia, zamknięcia i uruchomienia samochodu wykorzystać swojego smartfona.
Jako pierwszy producent w Europie, Valeo opracowało filtr, który zmniejsza stężenie alergenów wewnątrz pojazdu, gdy powietrze filtrowane jest w sposób ciągły. System ten nie tylko oczyszcza powietrze z kurzu, szkodliwych dla zdrowia gazów czy nieprzyjemnych zapachów, ale też neutralizuje pyłki mogące powodować alergie.
Do tej pory żaden z dostępnych w Europie filtrów kabinowych nie był w stanie ochronić pasażerów przed alergenami.
Valeo jest pierwszym producentem OEM (produkującym na pierwszy montaż) oferującym swoim klientom elektryczną sprężarkę, która poprawia reakcję małych silników na zmianę otwarcia przepustnicy przy niskich obrotach, zwiększając ich osiągi. Elektryczna sprężarka może zastąpić lub uzupełniać tradycyjną turbosprężarkę.
Technologia ta zapewnia lepszy komfort jazdy, poprawiając przyspieszenie samochodu o 27 proc. i nie zwiększając przy tym zużycia paliwa. W połączeniu z systemem odzyskiwania energii, opracowanym przez Valeo, sprężarka elektryczna pozwala na obniżenie zużycia paliwa nawet o 20 proc.
Nowa architektura układu wlotu powietrza zwiększa wydajność mieszanki paliwowo-powietrznej zasysanej do silnika, torując drogę bardziej ekologicznym, mniejszym jednostkom. System ten pomaga zredukować zużycie paliwa i emisję toksycznych pyłów. W 2013 Valeo zdobyło dwie nagrody PACE (Premier Automotive Suppliers' Contribution to Excellence) za tę technologię, używaną obecnie w modułowym silniku diesla (MDB), produkowanym przez Volkswagena.
Jest to inteligentny system reflektorów LED (100 proc. LED), dzięki któremu światła drogowe nie oślepiają pozostałych kierowców, jednocześnie utrzymując wysoki słup światła. Wersja ksenonowa oświetlenia BeamAtic® Premium jest już produkowana seryjnie dla nowego Volkswagena Golfa 7.
Technologia ta zapewnia wszystkie zalety oświetlenia LED, takie jak mniejsze zużycie energii elektrycznej, żywotność dłuższą niż żywotność samego samochodu czy światło o barwie niemal identycznej z barwą światła słonecznego.
Valeo to globalna firma, która produkuje systemy i elementy dla producentów samochodów na całym świecie. Jej celem jest tworzenie systemów, które charakteryzowałyby się mniejszą emisją CO2 i mniejszym zużyciem energii, a jednocześnie zwiększały komfort jazdy we wszystkich kategoriach pojazdów. Co roku innowacyjne produkty i systemy stanowią ponad 30 proc. przyjętych zamówień.