Audi TT Clubsport Turbo. Takiego jeszcze nie było!
Już w przyszłym tygodniu, nad austriackim jeziorem Wörthersee, po raz 34. spotkają się fani pojazdów koncernu Volkswagena. Co na tegoroczną edycję GTI Meeting przygotowała dla swoich fanów marka Audi?

W Austrii zobaczyć będzie można m.in. koncepcyjne Audi TT w wersji Clubsport Turbo. Auto robić ma wrażenie nie tylko sportowymi elementami wyposażenia, jak chociażby klatka bezpieczeństwa, ale - przede wszystkim - piekielnie mocną jednostką napędową.
Pod maską znalazł się benzynowy, podwójnie doładowany, silnik TFSI o pojemności 2,5 l. By wykrzesać z niego maksimum mocy, w układzie dolotowym zamontowano elektryczną sprężarkę powietrza doładowującego, która zupełnie niweluje zjawisko turbodziury przy niskich obrotach.
Dzięki temu inżynierowie mogli zastosować większą klasyczną turbinę, która dba o zastrzyk mocy gdy silnik kreci się z wysoką prędkością. W efekcie powstał motor, który legitymuje się mocą aż 600 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm.
Gotowe do drogi auto waży 1396 kg i porusza się na 20-calowych, sześcioramiennych felgach ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 275/30. Moc transferowana jest na koła obu osi za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów.

Za bezpieczne hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze. Przednie dyski mają średnicę aż 370 mm. Nie ma się jednak czemu dziwić, bowiem Audi TT clubsport turbo przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s i osiąga prędkość maksymalną 310 km/h.
