Audi S6 i S7 tylko z dieslem!

Audi zaprezentowało usportowione wersje swoich modeli klasy wyższej. Ale fani marki niekoniecznie mają powody do radości.

Audi S6 TDI
Audi S6 TDIAudi

Poprzednia generacja Audi S6 była napędzana 4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 450 KM, które pozwalało na sprint do 100 km/h w 4,6 s. Trudno więc nie poczuć zawodu na wieść, że Niemcy w najnowszej odsłonie zdecydowali się na zastosowanie jednostki 3.0 TDI o mocy 350 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 5 s (5,1 s w przypadku kombi oraz S7 Sportback). Wzrost maksymalnego momentu obrotowego z 550 do 700 Nm jest raczej niewielkim pocieszeniem.

Audi S6 TDI

Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi
Audi S6 TDIAudi

Dlaczego Audi zdecydowało się na taką zmianę? Zapewne chodzi o obowiązujące od przyszłego roku limity CO2. Ponieważ diesel pali zauważalnie mniej, S6 TDI w mniejszym stopniu wpłynie na przekroczenie wymaganych 95 g/km. Średnie zużycie paliwa tej wersji ma wynieść 6,3 l, a emisja dwutlenku węgla 165 g/km. W USA, gdzie nie ma tego typu problemów, S6 i S7 otrzymały jednostkę 2.9 TFSI o mocy 450 KM.

Nowe S6 oraz S7 nie zapewnią więc raczej sportowych emocji, ale powinny być czymś więcej, niż tylko dużymi modelami z mocnym dieslem. Silnik korzysta bowiem z elektrycznego kompresora, którego zadaniem jest zniwelowanie dziury turbinowej i zapewnienie natychmiastowej reakcji na dodanie gazu. Jej wykorzystanie było możliwe dzięki zastosowaniu 48-voltowej instalacji elektrycznej, która pozwala też na obniżenie zużycia paliwa (np. dzięki żeglowaniu z wyłączonym silnikiem przez maksymalnie 40 s).

Audi S7 TDI SportbackAudi

Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada ośmiostopniowa przekładnia automatyczna. Sam napęd to oczywiście quattro w wersji opartej na torsenie, a więc stały układ, który standardowo rozdziela moc w proporcji 40:60. Opcjonalnie dostępny jest "sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi", który pozwala niezależnie dozować moc do każdego z tylnych kół. Prowadzenie można dodatkowo poprawić zamawiając skrętną tylną oś oraz pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu. Za dopłatą dostępny jest też układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami.

Audi S7 TDI Sportback

Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi
Audi S7 TDI SportbackAudi

Tradycyjnie dla usportowionych Audi, zakres zmian wizualnych jest dość symboliczny. Zarówno w przypadku S6, jak i S7 Sportback, zdecydowano się jedynie na nieco bardziej agresywne zderzaki, nakładki na progi i cztery końcówki układu wydechowego. Modele standardowo poruszają się na felgach w rozmiarze 20 cali. Wnętrza z kolei, pomimo sportowej kierownicy i foteli, wyglądają jak w zwykłych, dobrze wyposażonych wersjach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas