Audi Q7 TFSI e - hybryda w dwóch odmianach

Audi kontynuuje elektryfikację gamy modelowej, ale tym razem wprowadza do swojego modelu nie jedną, ale dwie hybrydy plug-in. Tylko czym się one różnią?

Audi Q7 60 TFSI e
Audi Q7 60 TFSI eAudi

Nowości w gamie odświeżonego Q7 nazywają się 55 TFSI e quattro oraz 60 TFSI e quattro. Co ciekawe, z informacji opublikowanej przez Audi wynika, że obie korzystają dokładnie z tego samego układu napędowego.

Audi Q7 60 TFSI e

Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi
Audi Q7 60 TFSI eAudi

Głównym źródłem napędu jest jednostka 3.0 TFSI o mocy 340 KM i generująca 450 Nm. Wspomaga ją motor elektryczny oferujący 128 KM oraz 350 Nm, który czerpie energię z baterii o pojemności 17,3 kWh. Hybrydowe Q7 może przejechać do 43 km na samej energii elektrycznej i rozpędzić się do 135 km/h. Natomiast prędkość maksymalna auta została ograniczona elektronicznie do 240 km/h.

Na czym więc polegają różnice między tymi wersjami? Oferują one różną moc systemową. Q7 55 TFSI e daje kierowcy do dyspozycji 381 KM oraz 600 Nm, podczas gdy Q7 60 TFSI e aż 456 KM oraz 700 Nm. Nie przekłada się to jednak na duże różnice w osiągach - pierwsza z odmian przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s, a druga w 5,7 s.

Hybrydowe Q7 otrzymało dodatkowe tryby jazdy, dzięki którym możemy wymusić tryb elektryczny, albo nakazać autu korzystanie wyłącznie z napędu spalinowego, aby energię w bateriach móc wykorzystać później (na przykład jadąc przez centrum miasta). Audi wyposażyło swojego SUVa w bardzo mocny system rekuperacji, który ma sprawiać, że w 90% sytuacji na drodze wystarczy nam siła hamowania wytwarzana jedynie przez silnik elektryczny. Kiedy natomiast jedziemy na samym prądzie, poniżej 20 km/h auto emituje dźwięk, mający ostrzegać przechodniów o zbliżającym się pojeździe.

Audi Q7 60 TFSI eAudi

Obie nowe wersje Audi Q7 są już dostępne w Niemczech. 55 TFSI e kosztuje 74 800 euro, natomiast 60 TFSI e 89 500 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas