Audi po cichu wycofuje A6 hybrid
W gamie odnowionego Audi A6 nie znajdziemy już wersji hybrydowej. W zamian niemiecki producent wzmacnia ofertę turbodiesli.
A6 hybrid zadebiutowało na rynku w 2011 roku. Napędzał je hybrydowy zespół napędowy, złożony z 2-litrowego, benzynowego silnika turbo o mocy 211 KM, niewielkiej, 54-konnej jednostki elektrycznej, 7-stopniowej przekładni zautomatyzowanej z dwoma sprzęgłami oraz akumulatorów litowo-jonowych - ten sam, co w hybrydowych odmianach Q5 oraz A8. Auto dysponowało wyłącznie napędem na przednią oś.
Model został wycofany z oferty z uwagi na umiarkowane powodzenie. W Polsce jego ceny startowały od 259 tys. zł - to o kilka tysięcy więcej niż odmiana wyposażona w napęd quattro 3.0 TDI o tej samej mocy, na dodatek bardziej oszczędna (średnie zużycie paliwa hybrydy wynosi 6,4 l/100 km, a turbodiesla - 6,0 l/100 km). W dodatku akumulatory ograniczały pojemność bagażnika z 530 do 375 l.
W odnowionej wersji A-szóstki firma Audi stawia na turbodiesle, które od pewnego czasu próbuje popularyzować również w USA. Więcej informacji na temat gamy silnikowej modelu po liftingu znajdziecie w ramce z prawej.
W niedalekiej przyszłości niemiecki producent ma zamiar uzupełnić paletę swoich napędów o zespoły hybrydowe z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka.
msob