Audi najpopularniejszą marką premium
Po pierwszych dwóch miesiącach br. BMW traci fotel lidera wśród marek premium na rzecz Audi. Obu producentów dogania Mercedes.
BMW sprzedało w ubiegłym roku 1,655 mln aut, Audi - 1,575 mln, a Mercedes - 1,461 mln.
W styczniu i lutym br. samochody Audi znalazły 242,4 tys. nabywców (+9,3 proc.), o 383 więcej niż auta BMW (242 tys., +8,9 proc.). Podobna sytuacja zdarzyła się zresztą przed rokiem, gdy BMW sprzedało o 429 pojazdów od Audi.
Na trzecim miejscu, za to z największym wzrostem, uplasował się Mercedes (215,8 tys. sztuk, +16,6 proc.).
Wszyscy producenci spodziewają się dalszych wzrostów - Audi wprowadza właśnie na kluczowe rynki USA i Chin model A3 Limousine, BMW przygotowuje się do premiery "dwójki" Active Tourer, a Mercedes lada dzień rozpocznie sprzedaż nowej klasy C oraz SUV-a GLA.
msob