Audi najpopularniejszą marką premium

Po pierwszych dwóch miesiącach br. BMW traci fotel lidera wśród marek premium na rzecz Audi. Obu producentów dogania Mercedes.

Audi, BMW, Mercedes
Audi, BMW, Mercedesmagazynauto.pl
BMW sprzedało w ubiegłym roku 1,655 mln aut, Audi - 1,575 mln, a Mercedes - 1,461 mln.

W styczniu i lutym br. samochody Audi znalazły 242,4 tys. nabywców (+9,3 proc.), o 383 więcej niż auta BMW (242 tys., +8,9 proc.). Podobna sytuacja zdarzyła się zresztą przed rokiem, gdy BMW sprzedało o 429 pojazdów od Audi.

Na trzecim miejscu, za to z największym wzrostem, uplasował się Mercedes (215,8 tys. sztuk, +16,6 proc.).

Wszyscy producenci spodziewają się dalszych wzrostów - Audi wprowadza właśnie na kluczowe rynki USA i Chin model A3 Limousine, BMW przygotowuje się do premiery "dwójki" Active Tourer, a Mercedes lada dzień rozpocznie sprzedaż nowej klasy C oraz SUV-a GLA.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas