Audi A7 Sportback. Wiesz, gdzie są Łapsze Niżne?

Pod koniec maja Audi zaprezentowało gruntownie odświeżone A7 Sportback. W okolicach jeziora Czorsztyńskiego, z bazą w malowniczej miejscowości Łapsze Niżne, odbywają się właśnie pierwsze jazdy testowe odmłodzonym modelem. Co się w nim zmieniło?

Audi A7
Audi A7INTERIA.PL
Audi A7. Jak oceniasz to auto? Video 

Nadwozie mierzy teraz 4,97 m długości. Nowością jest pojedynczo obramowana, charakterystyczna dla marki, osłona chłodnicy "singleframe" i - oferowane w standardzie - diodowe reflektory.We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, jak chociażby dekoracyjna listwa z drewna orzechowego lub aluminium (w zależności od wersji) czy skórzana tapicerka. Elementem wyposażenia seryjnego jest też system obsługi MMI Radio, który - na życzenie klienta - może być uzupełniony m.in. o wyświetlacz HUD.

W przypadku samych tylko siedzeń mamy do wyboru pięć barw tapicerek. Przebierać można również wśród czterech wariantów samych siedzeń - przednie fotele - opcjonalnie - mogą być wyposażone w wentylację i w funkcję masażu. Warto dodać, że - jak przystało na auto aspirujące do klasy GT - bagażnik pomieści aż 535 l. Po złożeniu tylnych oparć, przestrzeń bagażowa powiększa się do 1390 l.

Audi A7INTERIA.PL

Audi przygotowało pięć wersji silnikowych - dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Podstawowy benzynowy motor - 2,0 l TFSI osiąga 252 KM i 370 Nm. To wystarczy, by odświeżone A7 Sportback przyspieszało do 100 km/h w 6,9 s i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Auta w tej odmianie, póki co, nie można jeszcze zamawiać.

Dla tych, którym osiągi wydają się być niewystarczające przewidziano benzynowy motor 3,0 l TFSI. V6 o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni dysponuje mocą 333 KM (o 23 KM więcej niż w poprzedniku) i legitymuje się momentem obrotowym 440 Nm. Tak uzbrojone A7 Sportback osiąga setkę w 5,3 s. Prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 250 km/h. Do wyposażenia standardowego należy napęd Quattro.

Audi A7Informacja prasowa (moto)

Dla zwolenników silników Diesla przygotowano motor 3,0 l TDI oferowany w trzech wariantach mocy. Jednostkę V6, w dużej mierze, zaprojektowano od nowa.

W najsłabszej wersji silnik rozwija moc 218 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przednionapędowa odmiana Ultra, zaprojektowana pod kątem jak najniższego zużycia paliwa, przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i osiąga prędkość maksymalną 239 km/h. Przy rozsądnym obchodzeniu się z pedałem przyspieszenia średnie zużycie paliwa oscyluje w okolicach 4,7 l/100 km.

Klienci mają też do wyboru 3,0 l TDI o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 580 Nm. Ta wersja, standardowo, wyposażona jest w napęd Quattro. Auto przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.

Audi A7 po zmianach

Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL
Audi A7 po zmianachINTERIA.PL

Topowa jednostka wysokoprężna, dzięki podwójnemu doładowaniu, rozwija aż 320 KM i standardowo wyposażona jest w napęd 4x4. Auto z tym silnikiem osiąga setkę w 5,2 s od startu. W tej odmianie silnik współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe - z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 272 KM, stały napęd na cztery koła Quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy.

Audi A7Informacja prasowa (moto)

Ponieważ najsłabszy silnik benzynowy - 2,0 l TFSI - nie jest jeszcze dostępny, najtańszym modelem nowego A7 Sportsback jest wysokoprężny 3,0 l TDI Ultra. Auto w tej wersji wyceniono na 272 tys. zł. Najtańszy model z napędem Quattro - również z 3,0 l TDI o mocy 218 KM - to wydatek co najmniej 286 500 zł. Za topową benzynową odmianę - 3,0 l TFSI o mocy 333 KM - zapłacić trzeba co najmniej 301 600 zł. Najmocniejszy diesel - 3,0 l TDI rozwijający 320 KM - to wydatek nie mniej niż 351 500 zł.

Audi A7 po zmianach 

Zdjęcia. Wojciech Majewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas