Aston Martin DBX. Pierwszy SUV w historii marki!

To zupełnie nowy rozdział w liczącej 106 lat historii marki. Na salonie w Los Angeles Aston Martin zaprezentował właśnie swojego pierwszego SUV-a - model DBX.

Aston Martin DBX
Aston Martin DBXAston Martin

Nowy model mierzy 5039 mm długości, 1998 mm szerokości (bez lusterek!) i 1680 m wysokości. Rozstaw osi to aż 3060 mm. Bagażnik mieści 632 l z czego 62 l przypadają na schowek pod podłogą.

Aston Martin DBX

Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin
Aston Martin DBXAston Martin

Mimo sporego nadwozia Aston nie zrezygnował ze swoich sportowych ambicji. Chociaż masa pojazdu to 2245 kg rozkład mas jest bliski ideałowi (54:46 z przewagą przedniej osi).

Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje m.in.: pełną skórzaną tapicerkę wnętrza (łącznie z deską rozdzielczą), elektrycznie regulowane (w 12 kierunkach) fotele przednie, automatyczną, trójstrefową klimatyzację czy np. oświetlenie nastrojowe (64 kolory). W kabinie znajdziemy ponadto: dwa wyświetlacze (12,3 cala przed kierowcą i 10,25 cala w konsoli środkowej), sterowany głosem system info-rozrywki z nawigacją satelitarną czy markowany przez Aston Martina zestaw audio o mocy 800 watów (12 głośników).

Ponadto na liście wyposażenia znalazły się np.: system keyless entry, zestaw kamer oferujących widok w promieniu 360 stopni czy oświetlenie Full LED.

Aston Martin DBXAston Martin

Prześwit wynosi 19 cm, a auto może brodzić w wodzie o głębokości do 50 cm. Kąt natarcia wynosi 22,2 stopnia, kąt rampowy - 15,1 stopnia, a kąt zejścia - 24,3. W terenie i na ciasnych uliczkach centrum Londynu przeszkadzać może jednak wynosząca aż 12,4 m średnica zawracania. Standardowo Aston Martin DBX porusza się na 22-calowych obręczach z oponami Pirelli P Zero (285/40 przód i 325/35 tył). Przednie tarcze hamulcowe (z sześciotłoczkowymi zaciskami) mają aż 410 mm średnicy!

Aston Martin DBXAston Martin

Taki rozmiar hamulców przestaje jednak dziwić jeśli przyjrzymy się bliżej jednostce napędowej. Pod maską pracuje podwójnie doładowane benzynowe V8 o pojemności 4,0 l. Silnik osiąga 550 KM (6500 obr./min) i 700 Nm (2200-5000 obr./min) i łączony jest standardowo z 9-stopniową automatyczną przekładnią. Moc trafia na koła obu osi. Standard to m.in. - sterowany elektronicznie - tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu czy wykonany z włókien węglowych wał napędowy.

Osiągi? Aston Martin DBX przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 291 km/h. Średnie zużycie paliwa, mierzone w cyklu WLTP, to 14,32 l/100 km.

Aston Martin DBXAston Martin

W zawieszeniu znajdziemy układ niezależnych wahaczy i pneumatyczny system tłumienia nierówności z trójkomorowymi komorami powietrznymi.

Pierwsze egzemplarze Aston Martina DBX trafić mają do klientów w drugim kwartale przyszłym roku. Europejskie ceny (Niemcy) startują od 189 900 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas