Alfa Romeo Giulia z jazdą półautonomiczną
Alfa Romeo słynie ze świetnych właściwości jezdnych. Samochody tej marki wybierane są z reguły przez kierowców czerpiących przyjemność z prowadzenia.
Ofensywna jazda po zakrętach to sama przyjemność, ale już pokonywanie długich tras autostradowych, czy jazda to korku to nuda i monotonia. Wówczas z pomocą przyjdzie nowy, opracowywany z myślą o modelu Giulia, "autopilot".
W jednym z niedawnych wywiadów Harald Wester - szef marek Alfa Romeo i Maserati w koncernie Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - ujawnił, że inżynierowie firmy zintensyfikowali prace nad autonomicznymi pojazdami. Pierwszym krokiem do ich wprowadzenia będzie system automatycznej jazdy tworzony obecnie z myślą o Giulii.
Włoski odpowiednik rozwiązania stosowanego dziś przez Teslę trafić ma na listę wyposażenia opcjonalnego. System pozwalać ma na autonomiczną jazdę po autostradzie i w gęstym ruchu miejskim tak, by kierowca mógł wykorzystać czas tracony w korkach. Docelowo, FCA planuje wprowadzić na rynek całkowicie autonomiczne pojazdy około roku 2024.
Przypominamy, że FCA zacieśnił niedawno swoją współpracę z Google - jednym z pionierów systemów autonomicznej jazdy. W ramach porozumienia Fiat Chrysler Automobiles zobowiązał się dostarczyć potentatowi z Doliny Krzemowej 100 egzemplarzy Chryslera Pacifica w wersji hybrid. Auta mają być fabrycznie przystosowane do montażu opracowanej przez Google zabudowy. Samochody wyjechać mają na publiczne drogi jeszcze w tym roku. Inżynierowie FCA uczestniczyć będą w testach pojazdów, zyskają też pełny dostęp do zebranych przez Google danych.