Alfa 169 jak Mercedes CLS?
Samochody Alfa Romeo przechodzą w ostatnich latach wyraźną zmianę pozycjonowania. Nowa Alfa 159, która od niedawna obecna jest także w polskich salonach kosztuje niemal tyle ile topowa, ale już oferowana od kilku lat 166.

Również rozmiary obu pojazdów są bardzo podobne, co oznacza, że 159 jest znacząco większa od 156, której jest formalną następczynią.
Nasuwa się więc od razu pytanie: jak będzie wyglądała 169, która wkrótce zastąpi wysłużoną 166-kę?
Z nieoficjalnych informacji dochodzących z Włoch wynika, że będzie to jeszcze większy samochód oparty na płycie podłogowej Maserati (rozstaw osi 2950 mm) o czterodrzwiowym nadwoziu przypominającym coupe. Czyli 169 będzie bezpośrednim konkurentem Mercedesa CLS i nadchodzącego Porsche Panamera!
To jednak nie koniec zmian. 169 ma mieć (po raz pierwszy od modeli 145 i 146 z silnikami boxer) wzdłużnie umieszczony silnik, który napędzał będzie koła tylne. Skrzynia biegów zostanie zlokalizowana z tyłu, przy osi napędzanej, a nie przy silniku (tzw. układ transaxle, ostatnio stosowany w Alfie 75), co zapewni doskonały rozkład mas.
Przewidziane źródła napędu to silniki sześcio- i ośmiocylindrowe (w układzie V) o mocach od 250 do 400). Niewykluczona jest wersja GTA napędzana pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy ponad 500 KM!
Alfa Romeo 169 powinna trafić na rynek w 2007 lub 2008 roku. Ceny? Zapewne od 50 tysięcy euro.