911 Classic Club Coupe - jedyne takie Porsche na świecie

W ramach programu Sonderwunsch eksperci z Porsche Classic stworzyli absolutnie wyjątkowy model, łączący cechy Carrery z 1998 roku oraz GT3 drugiej generacji. Pojazd powstał przy współpracy z Porsche Club of America – jednym z najstarszych klubów niemieckiego producenta.

911 Classic Club Coupe
911 Classic Club Coupe Informacja prasowa (moto)

Porsche Sonderwunsch (życzenia specjalne) to współczesna interpretacja legendarnego programu niemieckiego producenta z końca lat 70. Umożliwia on projektowanie zindywidualizowanych, unikatowych samochodów - współtworzonych przez klienta i profesjonalnie budowanych przez Porsche. W ramach projektu powstało już m.in. unikalne Porsche 911 GT3 (992) nawiązujące do słynnego modelu 956, który w 1985 roku zwyciężył w generalnej klasyfikacji wyścigu Le Mans. Teraz inżynierowie ze Stuttgartu stanęli jednak przed trudniejszym zadaniem.

Historia opisywanego pojazdu zaczyna się w amerykańskim mieście Columbia w stanie Virginia. To właśnie tam dyrektor klubu natknął się na mocno zaniedbany egzemplarz Carrery (996) z 1998 roku. Chociaż ta generacja 911 nigdy nie należała do najbardziej popularnych, mężczyzna postanowił dać samochodowi szanse i niedługo później sprowadził go do Niemiec. Plan zakładał przerobienie wysłużonego egzemplarza na prawdziwie wyjątkowy model, nawiązujący wyglądem do kultowego już Porsche 911 Sport Classic z 2009 roku. Wszystko to, przy współpracy z inżynierami i mechanikami Porsche w ramach wspomnianego programu Sonderwunsch. Jak się okazało - wynik prac przeszedł najśmielsze oczekiwania. Po blisko dwóch latach powstało absolutnie wyjątkowe Porsche 911 Classic Club Coupe.

911 Classic Club Coupe Informacja prasowa (moto)

Wysłużony egzemplarz 911 został najpierw dokładnie odbudowany przy wykorzystaniu oryginalnych części. Następnie eksperci z Porsche zastąpili pierwotny silnik, 3.6-litrową jednostką pochodzącą z modelu GT3 drugiej generacji. To samo spotkało układ zawieszenia, hamulce, a także całe podwozie. Nowa karoseria została polakierowana kolorem Sport Grey Metallic. Nie zabrakło także detali nawiązujących do słynnego modelu Sport Classic z 2009 roku - mowa tu o kutych felgach Fuchs i charakterystycznym "kaczym" spojlerze.

Wnętrze zostało w pełni spersonalizowane i wykonane przy wykorzystaniu specjalnie dobranych materiałów. Sportowe fotele zostały ręcznie obszyte skórą i udekorowane niebieskimi detalami. Co ciekawe, Porsche przeszło także kuracje odmładzającą uwzględniającą zastąpienie przestarzałego systemu multimedialnego, nowoczesnym rozwiązaniem. Dzięki temu kierowca ma szanse skorzystać m.in. z Apple CarPlay czy Android Auto.

Zwieńczeniem całości było nadanie fabrycznego oznaczenia 001/001. Podkreśla to fakt, że nigdy już nie powstanie drugi taki pojazd.

911 Classic Club Coupe Informacja prasowa (moto)

Niestety Porsche nie pokusiło się o podanie kosztów całkowitej przeróbki. Słusznie. W przypadku tak obłędnie wyglądającego modelu, nie ma to w końcu żadnego znaczenia.

***

Moto flesz. Odcinek 30INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas