510 KM w Mercedesie-AMG GT

Mercedes pracuje nad modelem, który ma konkurować z Porsche 911. Po zdjęciach wnętrza nowego AMG GT czas na garść jego danych technicznych.

Mercedes AMG GT
Mercedes AMG GT
Opracowana przez inżynierów Mercedesa powłoka TWAS (twin-wire arc-sprayed coating) pozwala zoptymalizować powierzchnię gładzi cylindrowych. Żelazo i węgiel roztapiane są w łuku elektrycznym, a następnie natryskiwane w postaci kropel - pod wpływem strumienia gazu - na wewnętrzne ścianki cylindrów. Tak powstaje nanokrystaliczna warstwa o ekstremalnie gładkiej powierzchni z drobnymi porami. W porównaniu do konwencjonalnych tulei pozwala ona na 50-proc. zmniejszenie tarcia pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra, a dodatkowo wyróżnia się wysoką odpornością na ścieranie

Niemiecka firma umiejętnie stopniuje napięcie przed premierą pojazdu. W zeszłym miesiącu opublikowano pierwsze oficjalne zdjęcie zdradzające - przynajmniej z grubsza - jego sylwetkę i projekt wnętrza (więcej informacji).  Teraz dowiedzieliśmy się kilku szczegółów dotyczących jednostki napędowej.

Do napędu AMG GT posłuży benzynowy silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów. Oznaczony jako M178, generuje on moc 510 KM przy 6250 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1750-4750 obr./min. Aby zminimalizować tarcie wewnętrzne, ściany cylindrów pokryto specjalną powłoką (TWAS). Jednostka ma suchą miskę olejową, a dla lepszego odprowadzania ciepła do produkcji głowic i wałków rozrządu wykorzystano stop cyrkonu, który stosuje się głównie w konstrukcji prętów paliwowych reaktorów jądrowych.

Samochód ma zadebiutować jesienią, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Nowa jednostka napędowa trafi również do innych modeli niemieckiej marki, w tym nowego C 63 AMG.

Silnik Mercedesa-AMG GT

Silnik Mercedesa-AMG GT (więcej informacji)

Silnik Mercedesa-AMG GTMercedes
Silnik Mercedesa-AMG GTMercedes
Silnik Mercedesa-AMG GTMercedes
Silnik Mercedesa-AMG GTMercedes
Silnik Mercedesa-AMG GTMercedes

msob, źródło: motoryzacja.interia.pl

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas