40 tys. zł dopłaty za złomowanie używanego auta. Nowy pomysł na elektryki

W rozmowie z Interią Wojciech Drzewiecki - prezes IBRM Samar proponuje, by rząd wprowadził rekompensaty za złomowanie zużytych aut elektrycznych. To niestandardowe i bardzo ciekawe spojrzenie na kwestię dopłat do zakupu nowych aut
W rozmowie z Interią Wojciech Drzewiecki - prezes IBRM Samar proponuje, by rząd wprowadził rekompensaty za złomowanie zużytych aut elektrycznych. To niestandardowe i bardzo ciekawe spojrzenie na kwestię dopłat do zakupu nowych autGetty Images
Pytanie, które sobie obecnie zadajemy jest takie, jak się zabezpieczyć przed taką sytuacją, że wprowadzamy na rynek samochody, które zaraz będą musiały być wymieniane, a my do tego dopłacamy. Pracujemy nad tym.
stwierdziła w niedawnej rozmowie z PAP prezes NFOŚiGW Dorota Zawadzka

Zezłomujesz elektryczne auto, dostaniesz 40 tys. zł

To oczywiście wstępne spojrzenie na rynek - powinni nad tym usiąść eksperci, by przeanalizować i dopracować pojawiające się w naturalny sposób wątpliwości. Taka formuła przełamuje jednak najistotniejszy problem postrzegania starszych aut elektrycznych jako bezwartościowych, przełamuje barierę psychologiczną.
mówi Drzewiecki
Celem dopłat do zakupu elektrycznych samochodów powinno być stymulowanie popytu na takie pojazdy pochodzące głównie z polskiej sieci dealerskiej. Nabywcy wciąż obawiają się jednak trudnej do prognozowania utraty wartości auta elektrycznego. Wprowadzenie rekompensaty wypłacanej w momencie oddania zużytego pojazdu do stacji demontażu w dużej mierze rozwiązuje ten problem.
tłumaczy w rozmowie z Interią Wojciech Drzewiecki z SAMARu.

Abonament zamiast własności? Rekompensaty za złomowanie mogą napędzić rynek

Wypłacanie dopłaty do auta elektrycznego po określonym czasie eksploatacji w Polsce pomogłoby zmienić nastawienie do elektryków klientów biznesowych i - co najważniejsze - instytucji finansowych. Gwarancja "odkupu" samochodu przez państwo może skłonić klientów flotowych do inwestycji we floty samochodów elektrycznych na wynajem.
tłumaczy w rozmowie z Interią Drzewiecki

Rekompensaty za złomowanie używanych elektryków. Szansa dla polskich firm

Renault Austral. "Odwrócona" hybryda, z której nie chce się wysiadaćinteriaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?