10 ciekawostek o Lexusie LC
LC Coupe to jedno z najbardziej efektownych i innowacyjnych aut, jakie zbudował Lexus, a jego elegancki i wyrazisty styl zyskał powszechnie uznanie. Ten wielokrotnie nagradzany model to oczywiście znacznie więcej niż tylko imponujący wygląd, czego potwierdzeniem może być zbiór wyjątkowych faktów na temat modelu LC.
W Lexusie LC znajdziemy całe bogactwo intrygujących elementów - od zaawansowanej technologii lakierowania po kształt klamek, a nawet rodzaj nitów użytych do zbudowania samochodu. Każdy z nich jest przykładem starannej dbałości o szczegóły i jakości wykonania, którą Lexus zapewnia w każdym wyprodukowanym egzemplarzu.
LAKIER STRUCTURAL BLUE: NATURALNY KOLOR, STWORZONY DZIĘKI NOWOCZESNYM TECHNOLOGIOM LAKIERNICZYM
Gdy patrzysz na wspaniały błękit tropikalnego motyla Morpho Menelaus, intensywnego koloru, który widzisz, nie ma w rzeczywistości na skrzydłach owada. Powstaje on za sprawą sposobu w jaki skrzydła odbijają światło. Tak powstał Structural Blue, kolor lakieru z domieszką pigmentu zawierającego mikrocząsteczki naśladujące zjawisko odbicia światła, występujące w świecie przyrody. Wystarczy spojrzeć pod kątem prostym na efektowny i zaskakująco żywy kolor modelu LC. Gdy spojrzy się na niego pod kątem, lakier stanie się zauważalnie ciemniejszy i podkreśli wyjątkowe linie coupe. Proces lakierowania jest tak złożony, że możliwe jest pokrywanie tym kolorem jedynie trzech samochodów dziennie, a produkcję ograniczono do zaledwie 300 egzemplarzy.
OSŁONA CHŁODNICY W KSZTAŁCIE KLEPSYDRY: INTERPRETACJA NAJBARDZIEJ ROZPOZNAWALNEGO DETALU STYLISTYCZNEGO LEXUSA
Osłona chłodnicy w kształcie klepsydry jest wyróżnikiem stylistyki wszystkich współczesnych Lexusów. Grill każdego modelu marki zaprojektowano w taki sposób, by odzwierciedlał jego charakter. W przypadku LC Coupe osłona składa się z setek oddzielnych brył, tworzących siatkę z wyraźnie widocznym efektem 3D. Od dołu ku górze wzór zmienia swój rozmiar i wizualne napięcie. Kształt osłony chłodnicy nie jest odizolowany, lecz daje początek dynamicznym liniom, płynącym przez nadwozie ku tyłowi samochodu. Po bliższym przyjrzeniu się można także zauważyć, że chromowana zewnętrzna ramka osłony chłodnicy nie wystaje ponad jej górną krawędź. Zamiast niej jest przerwa, która zamienia dolną krawędź pokrywy silnika w początek kształtu klepsydry.
REFLEKTORY LED: KOMPAKTOWY BLASK
Do stworzenia ultrakompaktowych reflektorów LED do modelu LC, Lexus zastosował nową technologię, wykorzystującą system soczewek o średnicy ponad połowę mniejszej niż w tradycyjnych lampach LED - tzw. Polaric Ellipsoid System (PES). Choć są niewielkie, zapewniają doskonałe oświetlenie i umożliwiły zaprojektowanie eleganckich, wąskich zespołów reflektorów. Każdy z nich składa się z trzech projektorów LED i świateł do jazdy dziennej, ułożonych w charakterystyczną konstrukcję lampy Lexusa.
PANELE DRZWI: DOSKONAŁOŚĆ PROJEKTU
Wrażenia wywoływane stylistyką modelu LC nie ograniczają się do przyciągającego wzrok nadwozia. Równie dużą uwagę zwrócono na udoskonalenie kabiny auta, zwłaszcza wewnętrznych paneli drzwi. Zastosowano w nich efekt drapowania z płynnymi, poprzecinanymi liniami, tworzącymi atrakcyjną grę cieni. Zastosowanie chromowanych detali i kontrastowych materiałów tapicerskich zapewnia wysoką jakość dotykową i zwiększa wrażenie luksusu.
KLAMKI W DRZWIACH: FUNKCJONALNE PIĘKNO
W modelu LC po raz pierwszy w Lexusie zastosowano klamki ukryte w obrysie nadwozia. Gdy drzwi są zamknięte, nic nie wystaje z ich powierzchni, a to oznacza brak jakichkolwiek zakłóceń w rzeźbionych liniach nadwozia oraz brak wpływu na właściwości aerodynamiczne samochodu. Gdy klamka jest widoczna, powierzchnia drzwi bezpośrednio poniżej jest podświetlana przez 15 sekund; kiedy drzwi są zamknięte, światło delikatnie się przyciemnia, aż zgaśnie.
TYLNE KANAŁY WENTYLACYJNE: AERODYNAMICZNE DETALE
Zwykle uważa się, że kanały wentylacyjne są niezbędne do chłodzenia, ale w Lexusie LC odgrywają również rolę w doskonaleniu aerodynamiki. Tylne wloty, znajdujące się tuż za drzwiami, łagodzą przepływ powietrza po bokach pojazdu, redukując zawirowania i hałas. Z punktu widzenia kierowcy, zwiększają wrażenie, że tylne opony są w pełnym kontakcie z podłożem, jednocześnie przyczyniając się do doskonałych właściwości jezdnych i prowadzenia pojazdu.
MANHATTAN ORANGE: W BARWACH NOWEGO JORKU
W 2020 roku Lexus wprowadził nową, ekscytującą wersję kolorystyczną wnętrza modelu LC. Stylizacja Manhattan Orange jest inspirowana słynnym Manhattan Henge - wyjątkowym efektem naturalnego światła, który występuje dwa razy do roku, gdy zachodzące słońce idealnie współgra ze słynnym, krzyżującym się układem ulic w mieście. We wnętrzu coupe Manhattan Orange tworzy ekskluzywną, awangardową atmosferę.
SAMONABIJAJĄCE SIĘ NITY: INNOWACJE NA LINII PRODUKCYJNEJ
Choć nie da się zobaczyć samonabijających się nitów, które pomogły zbudować LC Coupe, to łatwo docenić korzyści, jakie one przynoszą. Dzięki tej technologii samochód jest mocniejszy i bardziej sztywny. Te cechy są kluczowe dla szybkich reakcji auta i lepszej ochrony w przypadku zderzenia. Nity to innowacyjna metoda bezpiecznego łączenia różnych metali, kiedy nie można zastosować konwencjonalnego spawania. W LC służą do łączenia aluminium i stali w podwoziu samochodu. Przy produkcji auta są rozmieszczane za pomocą laserowych prowadnic, aby zapewnić perfekcyjną dokładność.
ŁOPATKI ZMIANY BIEGÓW: POCZUJ PRAWDZIWY KONTAKT Z SAMOCHODEM
Lexus chce, aby każdy kierowca siadający za kierownicą LC czuł się w pełni zjednoczony z samochodem, dlatego inżynierowie - zgodnie z dewizą Lexusa - podczas pracy nad każdym szczegółem koncentrowali się na człowieku. Dotyczy to również konstrukcji łopatek zmiany biegów, umożliwiających kierowcy przejęcie kontroli nad zmianą przełożeń. Łopatki są wykonane z chłodnego w dotyku magnezu i tak ukształtowane, aby korzystanie z nich było intuicyjne, gdy dłonie kierowcy znajdują się w różnych pozycjach na kierownicy. Ich najwyższej jakości projekt i konstrukcja gwarantują doskonałe wykończenie i wyczucie samochodu.
MATERIAŁY NADWOZIA: MOCNA KONSTRUKCJA, OSZCZĘDNOŚĆ MASY
LC Coupe to nie tylko doskonale wyważony samochód, ale też zbudowany z różnych metali i materiałów, aby zapewnić wytrzymałość i oszczędność masy. Ważne jest, by użyć właściwego materiału we właściwym miejscu. Maska i przednie błotniki są wykonane z aluminium, co zmniejsza wagę i ryzyko obrażeń u pieszych. W drzwiach zastosowano mieszankę materiałów - w tym formowany arkuszowo kompozyt włókna węglowego (CSMC) i aluminium. Ta konstrukcja pozwala zaoszczędzić około połowy masy w porównaniu do konwencjonalnych drzwi samochodu, przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości auta oraz do jego doskonałych właściwości jezdnych.