Rekord Guinessa: 331 porsche 356 w jednym miejscu
Założony w 1976 roku w Holandii klub Porsche 356 obchodzi w tym roku swoje dwudziestopięciolecie. Z tego powodu właśnie Holandia została wybrana na gospodarza kolejnego międzynarodowego spotkania właścicieli Porsche 356. W dniach 24 - 27 maja holenderski klub powitał w Noordwijk entuzjastów modelu 356 reprezentujących trzynaście europejskich państw, Stany Zjednoczone, Afrykę Południową, a nawet Australię. 25 maja uczestnicy imprezy ustanowili nowy rekord odnotowany w Księdze Guinessa: na terenach Dutch Dakota Association oraz linii lotniczych Martinair w Schiphol zgromadziło się w jednym miejscu i czasie 331 samochodów Porsche 356. Zlot Porsche 356 zorganizowano już po raz trzeci. W roku 1980 spotkanie, w którym uczestniczyło stu kierowców Porsche 356 miało miejsce w Valkenburgu. W 1988 roku w Veldhoven liczba samochodów wzrosła do 243. Zgromadzone w Noordwijk samochody reprezentowały niemal wszystkie modele oraz roczniki produkcji z lat 1950 - 1964. Większo
ć pojazdów znajdowała się w znakomitym stanie technicznym. Obecni właściciele modeli 356 zabiegają o to, by utrzymać swoje auta w oryginalnym kształcie. Podczas wcześniejszych międzynarodowych spotkań bywało inaczej - modny był rozbudowany przód, tylne skrzydła, poszerzone opony, koła od modelu 911 i deska rozdzielcza z dodatkowym oprzyrządowaniem.
Precyzyjnie odrestaurowany Porsche 356 jest bardzo wartościowym samochodem. Model ten odznacza się umiarkowanym zużyciem paliwa, bywa zwolniony z podatku drogowego (w Holandii i Wlk. Brytanii), objęty jest niskimi stawkami ubezpieczeniowymi, a ponadto dzięki swej miłej dla oka sylwetce jest samochodem ciągle poszukiwanym. Popyt z pewnością przewyższa podaż, co jest przyczyną wciąż rosnącej ceny.
Większość klubów Porsche 356 powstała w latach 1975-1976. Produkcja 356 rozpoczęta w 1948 roku zakończyła się w roku 1965, kiedy to model ten zastąpiono legendarnym Porsche 911. W tym czasie w klubach Porsche właściciel dziesięcioletniego modelu 356 nie był mile widzianym członkiem. Z relatywnie małym, czterocylindrowym silnikiem Porsche 356 znaczył niewiele w porównaniu z nowszymi modelami. Ze względu jednak na wciąż rosnącą ilość entuzjastów pierwszego modelu Porsche i jego charakterystycznej sylwetki postanowiono utworzyć specjalny klub modelu 356.
Pod względem liczby członków poszczególne europejskie kluby Porsche 356 różnią się znacznie pomiędzy sobą. Prym wiedzie klub niemiecki skupiając ponad 500 członków. Kolejnym pod względem wielkości jest 300 osobowy klub z Holandii. Klub włoski jest porównywalny co do wielkości, podczas gdy w Hiszpanii liczba członków jest stosunkowo niewielka. Francja posiada około 150 członków, natomiast Szwecja skupia ich dziesięciokrotnie więcej aniżeli Dania i Norwegia razem wzięte. Jednak nawet zebrane wszystkie razem europejskie kluby nie mogą konkurować ze swoim amerykańskim odpowiednikiem zrzeszającym ponad 6000 zarejestrowanych właścicieli modelu 356.
Członkowie klubów używają swoich pojazdów na rozmaite sposoby. Niektórzy wyjeżdżają nimi jedynie raz do roku, inni - i tych jest większość - poruszają się regularnie - by spotkać się w klubie, czy wyjechać na wakacje, jeszcze inni używają ich w życiu codziennym. Samochody Porsche 356 coraz częściej uczestniczą w klasycznych rajdach samochodowych takich jak Dutch Tuliprally, Liege-Rzym -Liege, Rajdzie Monte Carlo, Mule Migilia oraz innych imprezach zyskujących z roku na rok na znaczeniu.