R6 i V8 nie muszą palić "jak smoki". Oto dowody!
Wydawać by się mogło, że samochody z silnikami o sześciu czy ośmiu cylindrach zarezerwowane są wyłącznie dla bogaczy, którzy nie zaprzątają sobie głowy takimi parametrem, jak zużycie paliwa.
Wbrew pozorom, przy umiejętnym obchodzeniu się z pedałem przyspieszenia, również tego typu auto może okazać się całkiem ekonomiczne. Niedowiarków zapraszamy 9 listopada do Wieliczki i Zakopanego, gdzie odbędzie się ciekawa impreza o nazwie "Eko Rajd XL". Jej patronem medialnym jest INTERIA.PL.
Jej podstawowym celem jest promocja zasad ekonomicznej jazdy i prezentacja ciekawych samochodów z dużymi, nowoczesnymi silnikami, które nie tylko spełniają normy Euro 4, ale zużywają też zaskakująco mało paliwa.
Nazwa imprezy - "Eko Rajd XL" - nie jest przypadkowa. Na starcie stanąć mają auta wyposażone wyłącznie w duże silniki, które - ze względu na liczbę cylindrów -podzielono na trzy klasy: pięć, sześć oraz - razem - osiem i "osiem plus". Samochody podzielone zostaną również ze względu na rodzaj zasilania (diesel lub benzyna).
Regulamin imprezy skonstruowano w taki sposób, by promować oszczędną jazdę. Nie jest to jednak typowy "rajd o kropelce". By uwiarygodnić średnie wyniki zużycia paliwa organizatorzy dodali kilka wymagających korzystania z pełnego zakresu mocy prób sportowych.
Co najważniejsze, w zawodach może wziąć udział każdy, o ile dysponuje samochodem z co najmniej pięciocylindrowym silnikiem.
Start odbędzie się w sobotę - 9. listopada. Pierwsza załoga wyruszy na trasę spod Centrum Edukacyjno-Sportowego Solne Miasto w Wieliczce punktualnie o godzinie 10.00. W sumie kierowcy i piloci mają do pokonania około 160 km. Meta rajdu przewidziana została w Zakopanem.
Poniżej podstawowe zasady punktowania I Eko Rajdu XXL:
1. Próby zręcznościowe
Opis - kręty odcinek na dużym placu, nie pozwalający na rozwinięcie dużych prędkości,
Punktacja - pierwszy zawodnik ma 0 punktów karnych, drugi 1, trzeci 2, czwarty 3, itd.
2. Ogólny czas całego przejazdu
Opis - limit czasu jest po to by wykluczyć jazdę zbyt wolną, zupełnie nie dającą autentycznego obrazu o prawdziwym apetycie na paliwo startujących samochodów. Maksymalny czas przejazdu to 4 godziny (trasa liczy około 160 km).
Punktacja - przekroczenie limitu czasu to 3 punkty karne,za każdą rozpoczętą minutę powyżej czterech godzin.
3.- Zużycie paliwa
Opis - średnie zużycie paliwa ma decydujący wpływ na wynik,
Punktacja - pierwsze miejsce 0 punktów karnych, drugie 5, trzecie 10, czwarte 15, itd.
W zawodach zwycięży zawodnik, który otrzyma najmniej punktów karnych.
Zgłoszenia i informacje techniczne:
1. Start załóg odbywać będzie się 9.11 od godz. 10.00. Załogi startować będą co minutę.
2. O miejscu na starcie i czasie rozpoczęcia Imprezy decyduje kolejność przyjętego formularza zgłoszeniowego. Lista startowa zostanie podana na godzinę przed startem na tablicy ogłoszeń.
3. O miejscu w którym usytuowana jest meta,oraz usytuowaniu trzech prób zręcznościowych, uczestnicy dowiedzą się z Książki Drogowej. Czas dotarcia przez każdy z zespołów do mety to maksymalnie 4 godziny.
4. Szczegółowa trasa zostanie opublikowana na godzinę przed startem na stronie Rajdu i na tablicy ogłoszeń w Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnym Solne Miasto.
5. Przebieg trasy opublikowany zostanie również w Książce Drogowej, którą otrzyma każda drużyna podczas rejestracji.
6. Wszystkie zespoły zobowiązane są stawić się na STARCIE najpóźniej o godz. 9.00 w celu zarejestrowania i udziału w odprawie.
7. Na mecie zawodnicy od razu podjeżdżają na stację benzynową, gdzie sędziowie sprawdzają oryginalność plomby oraz tankują zbiornik "pod korek".
8. Pojazdy przejeżdżają na miejsce docelowe, gdzie odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników połączone z wieloma dodatkowymi atrakcjami.
9. Wpisowe 200 zł
10. Zgłoszenia na stronie www.ekorajd.pl