Micra, accord i Z4 w Warszawie!
Wczoraj w stolicy rozpoczęły się II Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne - Warsaw International Motor Show 2002. Impreza, która cieszy się obecnie mianem największego salonu samochodowego w Polsce potrwa do 10 listopada. W tym czasie zwiedzający będą mogli podziwiać najświeższe nowości motoryzacyjne, jak również przejrzeć pełną ofertę wszystkich marek dostępnych na polskim rynku. W ubiegłym roku, pierwszą edycję targów odwiedziło ponad 30 000 osób. Do głównych premier tegorocznego salonu, zorganizowanego w obiektach przy ul. Prądzyńskiego należą nowy Nissan Micra, Honda Accord i BMW Z4. TUTAJ galeria zdjęć ze stoisk warszawskiego salonu.
Ponadto swoje auta prezentują takie firmy jak: Alfa Romeo, Audi, Fiat, Jeep, Lancia, Lexus, Mitsubishi, Peugeot, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota i VW. Przy każdym stoisku organizowane są konkursy z "motoryzacyjnymi" nagrodami, a także przewidziano liczne inne atrakcje: pokazy taneczne, symulatory jazdy, samochody z początku wieku, a także nowoczesne bolidy Formuły 1.
Zgodnie z przewidywaniami największym zainteresowaniem zebranych cieszyły się stoiska BMW, Hondy i Nissana, gdzie po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć modele Z4, nowy accord i nową micrę.
Roadster BMW przyciągał głównie uwagę panów, choć nie zabrakło też i pań, które przymierzając się za kierownicą, z nadzieją w oczach patrzyły na swoich życiowych partnerów. Kto wie, może już niebawem którąś z nich zobaczymy pędzącą po polskich drogach. Z4 zadebiutuje na rynku w pierwszej połowie 2003 roku. Na początku gama dostępnych silników obejmie dwie jednostki 6-cylindrowe - 2.5i oraz 3.0i. Pierwszy silnik dysponuje mocą 192 KM uzyskiwaną przy 6000 obr/min, natomiast 3-litrowy napęd osiąga moc 231 KM przy 5900 obr/min. BMW Z4 2.5i, które waży 1260 kg od 0-100 km/h przyspiesza w 7,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a auto z mocniejszym silnikiem (1290 kg wagi) prędkość 100 km/h osiąga w czasie 5,9 sekundy i może jechać nawet 250 km/h.
Mała micra to przede wszystkim oferta dla osób ze znacznie mniej zasobnymi portfelami. Kierowana na ulice miast ma spełniać podstawowe kryteria - ekonomiczność, zwinność i funkcjonalność. Ponadto samochód prezentuje bardzo ciekawą stylistykę, co dodatkowo przysparza mu zwolenników. Niewielki pojazd wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku. Nissan liczy, że nowa micra powtórzy sukces swojej imienniczki i podobnie jak w 1993 roku, także i w przyszłym roku zdobędzie prestiżowy tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Micra sprzedawana będzie w dwóch poziomach wyposażenia - podstawowy Visia i sportowy Tekna. W gamie silników znajdą się dwie jednostki benzynowe: 1,2 i 1,4, a od kwietnia 2003 także diesel 1,5 o mocy 65 KM pracujący w systemie common-rail. Drugi silnik wysokoprężny (z intercoolerem) o mocy podwyższonej do 82 KM pojawi się we wrześniu przyszłego roku.
Nowa Honda Accord to już siódma generacja tej popularnej limuzyny. Światowa premiera tego modelu odbyła się podczas wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu. Auto jest przestronniejsze od poprzednika - dłuższe o 7 cm, szersze o 1 cm i wyższe o 2 cm. Oferowane będzie od początku przyszłego roku z dwoma rodzajami silników benzynowych: 2,0 155 KM lub 2,4 190 KM - początkowo w wersji sedan, nieco później dołączy do niego kombi. Samochód ma całkowicie zmienione wnętrze, inne są zegary, kierownica oraz konsola środkowa. Nowy accord produkowany jest tylko w Japonii. Na warszawskim stoisku Hondy zaprezentowano wersję 2,0 Sport.
Innymi ważnymi prezentacjami warszawskiego salonu są: Fiat Ulysse, Subaru Forester 2003, Lancia Thesis i Skoda Superb.
TUTAJ galeria zdjęć ze stoisk warszawskiego salonu.