Megane II królem 2003 roku!

Wszystko jest już jasne. Po kilku miesiącach zaciętej rywalizacji jurorzy wyłonili wreszcie Europejski Samochód Roku 2003. Od dziś jest nim druga generacja Renault Megane, która zaprezentowana została po raz pierwszy w lipcu tego roku. Francuski pojazd kompaktowy wyprzedził w tegorocznym konkursie Mazdę 6 (drugie miejsce) i Citroena C3 (3.). Ponadto w finałowej siódemce były jeszcze takie modele jak: Ford Fiesta, Honda Jazz, Mercedes klasy E i Opel Vectra.

Samochód Roku 2003 - Renault Megane II (kliknij)
Samochód Roku 2003 - Renault Megane II (kliknij)INTERIA.PL

Megane II to już piąty samochód spod szyldu Renault, który w 38-letniej historii plebiscytu COTY zdobył najwyższy laur. Wcześniej sukces ten odniosły modele: Renault 16 w 1966 roku, Renault 9 w 1982 r., Renault Clio w 1991 r. oraz Renault Megane Scenic w roku 1997.

INTERIA.PL

Renault Megane - 322 pkt.

Mazda 6 - 302 pkt.

Citroen C3 - 214 pkt.

Honda Jazz - 167 pkt.

Ford Fiesta - 161 pkt.

Opel Vectra - 151 pkt.

Mercedes E - 133 pkt.

Uroczyste zakończenie konkursu Car of the Year 2003 i wręczenie symbolicznej statuetki odbędzie się 20 stycznia 2003 roku w Madrycie. Swoją obecność potwierdził już Louis Schweitzer, Prezes koncernu Renault.

INTERIA.PL

-

Po przeprowadzeniu licznych testów, moim faworytem w tegorocznej edycji Car of the Year zostało Renault Megane II. Odznacza się ono bardzo ciekawą stylizacją, dobrze się prowadzi, kryje sporo innowacji technicznych, wnętrze ma wykończone materiałami wysokiej jakości, a przy tym cena auta utrzymana jest na przyzwoitym poziomie. Wszystko wskazuje też na to, że Megane reprezentuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Jestem przekonany, iż potwierdzą to niezależne crash testy

- powiedział Wojciech Sierpowski, Członek jury Car of the Year.

Co ciekawe - również czytelnicy naszego Serwisu wybrali w plebiscycie na samochód roku Renault Megane II. Wyniki tej ankiety możecie sprawdzić TUTAJ.

Europejski konkurs Car of the Year organizowany jest już od blisko 40 lat. W gronie jurorów znajduje się 58 dziennikarzy z 22 krajów. Wybory odbywają się w dwóch etapach. W pierwszym typuje się 7 samochodów i dopiero między nie rozdziela punkty. Każdy z jurorów ma do dyspozycji 25 punktów. Jednemu modelowi nie może przyznać więcej niż 10 punktów i do tego nie dopuszczalna jest równa liczba punktów w przypadku pierwszego i drugiego miejsca. W konkursie tym nie ma podziału ani na klasy, ani też na gatunki pojazdów. W efekcie co roku wygrywa tylko jedno auto.

Uczestnictwo w jury plebiscytu Car of the Year zobowiązuje do wnikliwego poznania każdego ze zgłoszonych samochodów. Czynione jest to w trakcie prezentacji organizowanych przez producentów, podczas jazd testowych, a także podczas zgrupowania, które tradycyjnie odbywa się we wrześniu na północy Danii, koło miasta Skagen. Tam właśnie wszystkie zainteresowane firmy dostarczają swoje auta, umożliwiając bezpośrednie ich porównanie w zróżnicowanych warunkach drogowych. Oprócz cech konstrukcyjnych brane są pod uwagę właściwości samochodu, a także uwarunkowania ekonomiczne.

TUTAJ pisaliśmy już o tegorocznym zwycięzcy - Renault Megane II.

Natomiast TUTAJ znajdziecie kilka szczegółowych tekstów, odkrywających wszelkie tajemnice zwycięskiego auta.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas