Elegancja nad jeziorem Como

W miniony weekend nad jeziorem Como we Włoszech odbyła się tradycyjny konkurs elegancji Villa d'Este. Imprezę po raz kolejny zorganizowano pod patronatem BMW.

Uczestniczy tego wydarzenia byli świadkami dwóch światowych premier oraz mieli okazję obejrzeć około pięćdziesięciu pięknych klasyków i kilkanaście prototypów.

Konkurs elegancji to impreza podczas której projektanci prezentują swoje najnowsze dzieła szerokiej publiczności. Pierwsza edycja tej imprezy odbyła się nad jeziorem Como w 1929 roku. Z wyłączeniem okresu wojny odbywała się regularnie aż do 1949 roku. Następnie została zawieszona i reaktywowano ją dopiero w 2000 roku.

W tym roku w Cernobbio miały miejsce dwie światowe premiery. Pierwsza z nich to Ferrari 575 GTZ - jedyny egzemplarz zbudowany przez Zagato, który łączy rozwiązania techniczne współczesnego Ferrari 575M z klasycznym nadwoziem nawiązującym do modelu z lat 50-tych - 250 GTZ.

Druga premiera to Russo-Baltique Impression. To przedwojenna rosyjska marka znana z produkcji samochodów luksusowych. Impression został zbudowany na bazie Mercedesa CL 65 AMG, otrzymał jednak zupełnie nowe nadwozie.

Ponadto w Cernobbio zaprezentowano m.in. prototypowe: Aston Martina Rapide, Alfa Romeo 8C Spider, Pininfarinę Birdcage i Renault Alticę.

Oto oficjalne wyniki konkursu elegancji.

Trofeo BMW Group: Ferrari 410 Super America Coupé Pinin Farina, 1959

Coppa d'Oro Villa d'Este (nagroda publiczności): Isotta Fraschini 8 A SS Torpedo Sport Castagna, 1930

Reklama

Trofeo BMW Italia (nagroda publiczności): Bugatti Aravis Cabriolet Gangloff, 1939

Samochody klasyczne - nagrody w klasach:

Mercedes-Benz 770 K Grosser Castagna, 1931

Rolls-Royce Wraith 2-door Saloon Coupé James Young ,1939

Mercedes-Benz 710 SS Cabriolet A Thrupp & Maberly, 1930

Bugatti Aravis Cabriolet Gangloff, 1939

Ferrari 410 SA Coupé Pinin Farina, 1959

Maserati A6G 2000 Coupé Zagato, 1956

OSCA 1600 GT Berlinetta Zagato, 1963

Serenissima Jet Competizione, 1965

Wyróżnienia w klasach:

Isotta Fraschini 8 A SS Castagna, 1930

Rolls Royce Phantom II Sedanca de Ville H.J. Mulliner, 1933

Bugatti 55 Roadster, 1932

Bentley 4 1 litre Streamlined Drophead Coupé H.J. Mulliner, 1936

Maserati A6G 2000 Spyder Frua, 1952

Jaguar E-Type Coupé, 1961

Alfa Romeo Giulietta SZ Coda Tronca Zagato, 1962

Ferrari 166 MM/53 Berlinetta Pinin Farina, 1953

Nagrody specjalne:

Trofeo FIVA (najlepiej zachowany samochód): Bentley R Type Continental Fastback H.J. Mulliner, 1954

Trofeo Pininfarina (najbardziej eleganckie nadwozie od Pininfariny): Ferrari 400 SA Coupé Aerodinamica Pinin Farina, 1963

Trofeo Rolls-Royce (najbardziej elegancki Rolls-Royce): Rolls-Royce Phantom I Experimental Jarvis, 1928

Trofeo Ruoteclassiche (dla najbardziej wiernej restauracji): Maserati A6 G 2000 Spyder Frua, 1952

Trofeo Carlo Felice Bianchi Anderloni (nagroda specjalna jury): Ferrari 250 GTO Berlinetta Scaglietti, 1963

Trofeo Automobile Club di Como (samochód, który przejechał największą drogę): BMW 3.0 CSL Coupé Karmann, 1974

Nagrody za stylistykę:

Villa d'Este Design Award (nagroda publiczności): Alfa Romeo 8C Spider, 2005

BMW Group Design Award (nagroda publiczności): Alfa Romeo 8C Spider, 2005

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | konkurs | jezioro | Maserati | Bugatti | nagrody | Rolls-Royce | romeo | Alfa Romeo | nagroda | NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy