Tak jeździ półautonomiczny Lexus LS

W sieci pojawił się film, prezentujący działanie funkcji automatycznego prowadzenia i zaawansowanego bezpieczeństwa czynnego nowego Lexusa LS 500.

Lexus LS 500
Lexus LS 500Informacja prasowa (moto)

Film pokazuje, jak działa usprawniony mechanizm zapobiegania kolizjom z pieszymi, który po wykryciu pieszego przed samochodem nie tylko samoczynnie inicjuje hamowanie, ale może też wykonać manewr wyminięcia. System wykonuje również awaryjne hamowanie w przypadku ryzyka potrącenia pieszego podczas cofania, co jest szczególnie niebezpieczne, gdy za samochodem znajduje się dziecko o niewielkim wzroście. Przy okazji możemy też zobaczyć, w jaki sposób ostrzeżenia o obecności pieszego na poboczu lub pojazdu zbliżającego się przecznicą do skrzyżowania są prezentowane w polu widzenia kierowcy na przedniej szybie za pomocą wyświetlacza projekcyjnego HUD.

W filmie zademonstrowano również działanie współpracujących z aktywnym tempomatem funkcji systemu Lexus CoDrive, które odciążają kierowcę podczas jazdy po drogach szybkiego ruchu i w korkach. Mowa tu o funkcjach asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta zmiany pasa ruchu - manewr ten wykonywany jest samoczynnie po włączeniu kierunkowskazu w sposób wykluczający możliwość kolizji z innymi pojazdami.

Zastosowany w Lexusie LS 500 system automatycznego prowadzenia klasyfikuje się według skali SAE jako system autonomicznej jazdy poziomu 2 - najwyższego, który wciąż wymaga monitorowania przez kierowcę. Firma postanowiła jednak używać określenia "system półautonomicznej jazdy", aby uniknąć nieporozumień mogących prowadzić do niebezpiecznych zachowań kierowców.

Oprócz mechanizmów automatycznego prowadzenia, nowa generacja flagowej limuzyny Lexusa wyposażona jest w rozbudowany system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + A, wspomagający kierowcę w różnych sytuacjach oraz pozwalający zmniejszyć ryzyko kolizji lub ograniczyć jej skutki.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas