Rozpędził ciężarówkę do 236 km/h! Mamy film!

Gdyby stworzyć motoryzacyjny słownik wyrazów bliskoznacznych pod hasłem "ciężarówka" pojawiłoby się zapewne słowo "zawalidroga".

Ten samochód rozpędził się do niemal 240 km/h
Ten samochód rozpędził się do niemal 240 km/hInformacja prasowa (moto)

Kierowcy zawodowi, którzy często mają okazję poruszać się samym ciągnikiem siodłowym, doskonale wiedzą jednak, że możliwości silnika i układu przeniesienia napędu - w trosce o bezpieczeństwo - skutecznie tłumi rozbudowana elektronika.

Czasami jednak inżynierowie zatrudnieni w takich firmach, jak MAN, czy Scania popuszczają nieco wodze fantazji i wówczas na drogach pojawiają się prawdziwe, ciężarowe potwory...

27 kwietnia, na lotnisko Wendover w amerykańskim stanie Utah zawitała reprezentacja zespołu Swedish Viking Speed Records Team. Szwedzi - przy współpracy z rodzimym producentem ciężarówek - Volvo Trucks - zbudowali ciągnik siodłowy, który ustanowić miał nowy rekord prędkości dla ciężarówek wyposażonych w hybrydowy układ napędowy.

Wyczynowe auto powstało w oparciu o elementy fabrycznych pojazdów Volvo serii VN, czyli popularnych (zwłaszcza w USA) ciągników siodłowych z silnikami umieszczonymi przed kabiną. Fabryczne są m.in. rama, kabina (ze względów bezpieczeństwa wyposażono ją w klatkę) i blok silnika D16. Wspomagany elektrycznym silnikiem trakcyjnym układ napędowy auta rozwija 2100 KM i aż 6780 Nm. 200 KM i 1200 Nm z tej puli to zasługa motoru elektrycznego.

Informacja prasowa (moto)

Jak samochód poradził sobie na pasie opuszczonego lotniska? Pod okiem przedstawicieli United States Auto Club zrzeszonego w FIA, prowadzony przez szwedzkiego kierowcę Boije Ovebrink samochód rozpędził się do 236,5 km/h i - ze startu zatrzymanego, na dystansie jednego kilometra, osiągnął prędkość 153 km/h. To, bezsprzecznie, nowy rekord prędkości dla tego typu pojazdu. Na jego oficjalne zatwierdzenie przedstawiciele Volvo muszą jednak jeszcze trochę poczekać - FIA ma na to od 30 do 60 dni.

Zobacz film z bicia rekordu prędkości:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas