Lexus ES w reklamie stworzonej przez sztuczną inteligencję

Na zamówienie Lexusa powstał pierwszy w świecie film, którego scenariusz napisała sztuczna inteligencja. Premiera już niebawem

Reputacja Lexusa jako marki przywiązującej dużą wagę do nowoczesnych technologii, stała się inspiracją dla powstania pierwszego w świecie filmu reklamowego, którego scenariusz w całości stworzyła sztuczna inteligencja. 60-sekundowy film "Driven by Intuition" wyreżyserował zdobywca Oscara Kevin Macdonald.

Premiera filmu odbędzie się jutro (15 listopada) w Wielkiej Brytanii, po czym będzie on prezentowany w kanałach mediów społecznościowych oraz europejskich kinach, zapowiadając wprowadzenie na rynek nowej generacji luksusowego sedana ES na początku przyszłego roku.

Reklama

Film "Driven by Intuition" jest efektem tego samego śmiałego ducha technicznej innowacji, dzięki któremu powstała słynna lewitująca "deskorolka" Lexus Hoverboard. Scenariusz filmu został w całości wygenerowany przez mechanizmy sztucznej inteligencji stworzone przez technicznego partnera Lexusa, firmę Visual Voice we współpracy z The&Partnership za pomocą zestawu narzędzi AI i aplikacji IBM Watson.

Tak powstałą koncepcję wcielił w życie Kevin Macdonald, reżyser filmów "Ostatni król Szkocji" i "Whitney", nagrodzony przez amerykańską Akademię Filmową Oscarem dla najlepszego filmu dokumentalnego za "One Day in September".

Na potrzeby filmu stworzono specjalny system sztucznej inteligencji, który poddał analizie wszystkie nagrodzone reklamy dóbr luksusowych z ostatnich 15 lat. Pomogło to w określeniu emocji wpływających na percepcję reklam przez widzów oraz na wyniki wykonanych na zamówienie badań ludzkiej intuicji.

Nową reklamę będzie można oglądać na kanałach Lexusa od 19 listopada. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy