Jeep Grand Cherokee Trackhawk najszybszym SUVem na lodzie

Podczas corocznych Dni Prędkości organizowanych w ramach Baikal Ice Motor Sports Festival w Rosji, Jeep Grand Cherokee Trackhawk ustanowił rekord prędkości na lodzie w kategorii SUVów.

Zgodnie z danymi potwierdzonymi przez Rosyjską Federację Sportów Samochodowych (RAF), Jeep Grand Cherokee Trackhawk osiągnął średnią prędkość ponad 257 km/h na dystansie 1 km ze startu lotnego i średnią prędkość powyżej 100 km/h ze startu z miejsca. Czujniki GPS zarejestrowały natomiast maksymalną prędkość 280 km/h.
Pod maską modelu pracuje silnik V8 o mocy 710 KM i pojemności 6,2 litra. Pomimo imponujących rozmiarów, Trackhawk osiąga 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 290 km/h.

Udział w tym wydarzeniu oznacza poważne obciążenie układu hamulcowego ze względu na specyfikę pokrytego lodem jeziora Bajkał. W słońcu powierzchnia jeziora pokryta jest cienką warstwą wody, zmniejszając przyczepność do podłoża. Jednakże, nawet w takich warunkach Grand Cherokee Trackhawk zaprezentował doskonałe wyniki podczas hamowania dzięki układowi hamulcowemu Brembo z zestawem powiększonych hamulców przednich.

Reklama

Maksymalną trakcję gwarantuje napęd Jeep Quadra-Trac, obejmujący tylny, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i jednobiegową skrzynię rozdzielczą oraz system Selec-Track z pięcioma trybami dynamicznymi - auto, sport, tor, śnieg i holowanie - pozwalający kierowcy wybrać ustawienia pojazdu najbardziej odpowiednie do jego stylu jazdy i warunków otoczenia, optymalizując osiągi pojazdu na każdej nawierzchni, również podczas jazdy po lodzie.

Przed wyścigiem, z Grand Cherokee Trackhawk usunięto wszystkie niepotrzebne przedmioty i sprawdzono, czy poziom paliwa jest wystarczający. Każde okrążenia było wykonywane zgodnie z przepisami Rosyjskiej Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Średnia maksymalna prędkość została obliczona na dystansie 1 km (ze startu lotnego i z miejsca); kierowcy musieli pokonać 1 km na środku toru z maksymalną możliwą prędkością. Zasady nakazywały również, by kierowcy przejeżdżali przez bramki czasowe w obydwóch kierunkach tak, by sędziowie mogli obliczyć średni wynik. Aby umożliwić wymagane przyspieszenie i hamowanie, całkowita długość trasy wyniosła 12 km.

Oprócz tego, ogólna maksymalna prędkość osiągnięta w poszczególnych okrążeniach została wpisana do oficjalnej Księgi Rekordów Rosji.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy