Japończycy kontra niemożliwe. Co z tego wyjdzie?

Toyota stawia sobie ambitne zadania. Korzystając z nowoczesnych technologii Japończycy chcą udrożnić jedną z najbardziej zakorkowanych ulic świata - ulicę Ramy Czwartego w Bangkoku.

Toyota Mobility Foundation (TMF) podjęła współpracę z Ministerstwem Transportu Tajlandii, władzami Bangkoku, policją metropolitalną, uniwersytetem Chulalongkorn i firmą Grab Taxi Thailand. Partnerzy wspólnie stworzą nowy system, który usprawni ruch na ulicy Ramy Czwartego, jednej z głównych arterii miasta.

Projekt funkcjonujący pod nazwą "Rama4 Model" to rozszerzenie zakończonego powodzeniem programu Sathorn Road Model, prowadzonego przez TMF w latach 2015-2017. Zastosowano w nim wiele różnych metod, w tym optymalizację sygnalizacji świetlnej, wprowadzenie nowych usług transportu wahadłowego, elastyczne godziny pracy w biurach w stolicy czy parkingi park&ride. Pozwoliło to opracować harmonogram kolejnych kroków przeciwdziałających nadmiernemu zagęszczeniu ruchu, który przekazano rządowi Tajlandii do wprowadzenia w życie na terenie Bangkoku.

Reklama

Projekt "Rama4 Model" ma za zadanie w pierwszej kolejności zrozumienie i opracowanie wizualizacji aktualnych warunków ruchu i sytuacji w otoczeniu ulicy Ramy Czwartego oraz wyodrębnienie powtarzających się sytuacji, aby przewidzieć przyszłe problemy. Następnym krokiem będzie opracowanie systemów zarządzania ruchem, sieci transportowych i zmian w planowaniu przestrzennym miasta. Kluczowa dla projektu jest kwestia efektywnego wykorzystania ogromnych, zróżnicowanych danych z różnych źródeł, takich jak dane GPS z taksówek Grab Taxi i autobusów miejskich, nagrania telewizji przemysłowych oraz informacje z dużej liczby czujników. Dane będą przetwarzane przez sztuczną inteligencję przy pomocy technologii uczenia się maszyn, a ich analiza zostanie połączona z wiedzą ekspertów specjalizujących się w transporcie i IT z ośrodków akademickich i prywatnych firm, takich jak uniwersytet Chulalongkorn, Thai Intelligent Traffic Information Center (iTIC), Asian Institute of Technology (AIT) oraz firmy Siametrics i Waycare.

Toyota Mobility Foundation jest odpowiedzialna za zarządzanie projektem oraz dostarczenie wsparcia w postaci funduszy i eksperckiej wiedzy na temat transportu. Fundacja przekazała już Uniwersytetowi Chulalongkorn dotację około 1,6 miliona dolarów. Prywatne firmy, jak Grab Taxi i AIT, będą przekazywać dane oraz posłużą wiedzą na temat optymalizacji ruchu w mieście. Instytucje naukowe są odpowiedzialne za opracowanie technologii do rozwiązywania złożonych problemów z płynnością ruchu, zaś władze miasta i rząd Tajlandii udostępnią zbierane przez siebie dane oraz będą miały za zadanie wdrożenie wypracowanych rozwiązań dla dobra mieszkańców.  

Projekt Rama4 Model jest zaplanowany na około 18 miesięcy - od listopada 2019 do 2021 roku.



Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy