Amerykanie nie wyobrażają sobie życia bez Toyoty
Amerykanie mają sporo rodzimych marek samochodowych, ale jest tylko jedna marka, bez której mieszkańcy Stanów Zjednoczonych nie wyobrażają sobie życia – Toyota. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję MBLM. W badaniu Brand Intimacy Study Toyota jest jedyną marką motoryzacyjną w gronie 12 marek, które Amerykanie uważają za kluczowe dla swojego przetrwania.
W rankingu uwzględniono 400 marek, po równo producentów i dostawców usług. Respondenci czuli się przywiązani przede wszystkim do rodzimych firm - w pierwszej dwunastce jest ich aż 10, w tym Apple, Google, Amazon, Coca-Cola, Microsoft i Walmart. Jednak w dziedzinie motoryzacji, bez której trudno sobie wyobrazić życie w Ameryce, zdecydowanie dominuje największy producent z Japonii - właśnie Toyota.
To przywiązanie do japońskich samochodów ze znaczkiem Toyoty znajduje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Toyota jest najpopularniejszą w Stanach Zjednoczonych marką na rynku klientów indywidualnych i drugą po Fordzie pod względem całkowitej sprzedaży.
W Top 10 najczęściej kupowanych samochodów w USA znajdują się 3 modele Toyoty. RAV4 jest na czwartym miejscu (427 000 egz.) tuż za trzema pick-upami i na pierwszej pozycji w segmencie SUV. Toyota Camry zajmuje 7. pozycję (343 000 egz.) i pierwszą wśród samochodów osobowych - w amerykańskim rozumieniu, czyli samochodów z nadwoziem samonośnym i standardowym zawieszeniu, a zatem nie SUV-ów, pick-upów i ciężarówek. Pierwszą dziesiątkę zamyka Corolla z wynikiem 303 700 aut, co stanowi 25% globalnej sprzedaży tego modelu. Sprzedaż Corolli na całym świecie wyniosła w 2018 roku 1 181 400 aut, co czyni kompaktową Toyotę globalnym numerem 1.