W Polsce rośnie sprzedaż nowych samochodów. Kupują głównie firmy

Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszej połowie 2023 roku w Polsce zarejestrowano 238 tys. nowych samochodów. To wzrost o ponad 12 procent, względem tego samego okresu w roku ubiegłym.

Wszystko wskazuje na to, że po wielomiesięcznych problemach trapiących polski rynek motoryzacyjny, sprzedaż nowych samochodów powoli wraca do normy. Jak wynika z najnowszych danych zaprezentowanych w poniedziałek przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, od stycznia do czerwca 2023 roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 238 tys. nowych samochodów osobowych. To o ponad 12 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Większość nowych samochodów kupowanych na firmy

Wskazania raportu dosyć jasno wskazują, kto w głównej mierze był odbiorcą nowych modeli. Ponad 172 tys. pojazdów osobowych trafiło do klientów instytucjonalnych - czyli po prostu firm. W tym przypadku półroczna sprzedaż wzrosła o niemal 16 procent, względem analogicznego okresu w roku 2022. Nieco słabiej wypada sprzedaż w przypadku indywidualnych kupujących - tu sprzedało się 66 tys. nowych pojazdów - co przełożyło się na wzrost o 4,7 procent, względem ubiegłego roku.

Reklama

Co ciekawe, sporym skokiem sprzedaży mogą pochwalić się modele marek premium. Luksusowe samochody trafiły w sumie do 58,1 tys. klientów, co oznacza wzrost o ponad 18 procent. Także w przypadku tego segmentu większość modeli było rejestrowanych na firmy. Wśród klientów indywidualnych zainteresowanie markami premium wykazało 10,4 tys. kupujących.

Sprzedaż samochodów z napędem alternatywnym

W publikacji wskazano także na statystyki sprzedaży pojazdów wyposażonych w napędy alternatywne. Od stycznia do czerwca 2023 roku Polacy zarejestrowali 117 776 tys. samochodów osobowych z napędami alternatywnymi - o 24 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Największy procentowy udział w sprzedaży nowych aut z napędem alternatywnym odnotowano w przypadku klasycznych hybryd i tzw. "miękkich hybryd". 

Także modele elektryczne zaliczyły wzrost sprzedaży, który wyniósł ok 8 500 sprzedanych samochodów. Wśród najchętniej wybieranych pojazdów elektrycznych na pierwszym miejscu uplasowała się marka Tesla. Drugie miejsce zajął niemiecki Volkswagen, a podium sprzedaży aut bezemisyjnych zamyka Kia. 

Co ciekawe w całej grupie samochodów z napędem elektrycznym znalazło się także 76 sztuk samochodów zasilanych z wodorowych ogniw paliwowych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy