W Europie spada sprzedaż aut. Kto oparł się kryzysowi?

W 2011 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów w całej Unii Europejskiej spadła o 1,7 proc. - do 13,1 mln pojazdów - wynika z danych opublikowanych we wtorek na stronie internetowej Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Spadki zanotowały cztery z pięciu największych gospodarek: Hiszpania o 17,7 proc., Włochy - o 10,9 proc., Wielka Brytania - o 4,4 proc. oraz Francja - o 2,1 proc. Wzrost o 8,8 proc. zanotowały Niemcy.

Jeśli chodzi o mniejsze gospodarki Unii Europejskiej, największy spadek odnotowano w Portugalii - o 31,3 proc. oraz w Grecji - o 31 proc. Imponujące wzrosty były zaś widoczne na Łotwie - o 77,8 proc. oraz Estonii - o 73,5 proc.

Opublikowane dane dotyczą 27 krajów Unii Europejskiej w tym Bułgarii i Rumunii, z zaznaczeniem, że brakuje szczegółowych danych dla Malty i Cypru. Jeśli dodać do tego kraje EFTA (Islandia, Lichtenstein oraz Norwegia) - spadek liczby nowo zarejestrowanych samochodów wyniósł 1,4 proc.

Największe spadki sprzedaży samochodów swych marek na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (kraje Unii Europejskiej oraz kraje EFTA) zanotowały: Mazda - o 24,8 proc., Honda - o 20,1 proc. oraz Fiat - o 12 proc. Wzrosty natomiast widać u Nissana - o 13,7 proc., Kia - o 11,8 proc. i Hyundai'a - o 11,5 proc.

Największe spadki sprzedaży samochodów wśród głównych europejskich producentów odnotował Peugeot - o 8,8 proc. i Renault - o 8,1 proc., a największy wzrost Volkswagen - o 7,8 proc. oraz BMW - o 7,7 proc. - wynika z danych ACEA.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas