Też jesteś za biedny na nowe auto? Szokujące dane!

Jeśli wierzyć danym za pierwszy kwartał bieżącego roku, rynek nowych pojazdów w Polsce powiększył się o 2,2 proc. W rzeczywistości, tak źle, jak obecnie, nie było jeszcze nigdy...

Jak informuje instytut Samar w kwietniu liczba rejestracji nowych aut w naszym kraju - w porównaniu z marcem - spadła aż o 15,4 proc. W zeszłym miesiącu z polskich salonów wyjechało jedynie 28 260 nowych samochodów osobowych. Skokowy spadek sprzedaży nie powinien jednak nikogo dziwić - ma on bowiem ścisły związek z zakończeniem wyprzedaży rocznika 2014. O kiepskiej kondycji finansowej naszego społeczeństwa świadczy jednak dramatycznie niski udział w rynku klientów indywidualnych.

Od wielu lat przeszło 50 proc. sprzedaży nowych pojazdów w naszym kraju stanowią zakupy firmowe. W kwietniu udział firm w rejestracjach fabrycznie nowych aut wyniósł rekordowe 65,8 proc. Oznacza to, że klienci indywidualni kupili jedynie 9 662 auta z ogólnej liczby 28 260 sprzedanych w kwietniu egzemplarzy! Innymi słowy, 2 z 3 samochodów wyjeżdżających z salonów trafią do firm!

Reklama

Zakupy flotowe od lat kształtują zestawienia najpopularniejszych modeli na naszym rynku. W zeszłym miesiącu pierwsze miejsce - z wynikiem 4 953 zarejestrowanych pojazdów - ponownie przypadło Skodzie Octavii. W porównaniu do sytuacji sprzed roku model stracił około 10 proc. nabywców. Aż 33 proc. klientów zyskał za to - sklasyfikowany na drugiej pozycji - Volkswagen Golf, na którego zdecydowało się w kwietniu 3 696 klientów. Ostatnie miejsce podium przypadło w udziale Skodzie Fabii (3 667 zarejestrowanych egzemplarzy). To o ok 7,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Agresywna kampania reklamowa i zwrot w kierunku klientów flotowych przyniosły za to świetne rezultaty Toyocie. Zaraz za podium - na czwartym miejscu najchętniej kupowanych w kwietniu pojazdów - uplasowała się Toyota Yaris. W zeszłym miesiącu zarejestrowano w Polsce po raz pierwszy aż 3 665 nowych Yarisów. To o rekordowe 42 proc. więcej niż rok temu!

O rosnących w społeczeństwie podziałach świadczy natomiast, utrzymujące się na wysokim poziomie, zainteresowanie pojazdami marek premium. W tym obszarze rynku pierwsze skrzypce - po chwilowym spadku - znów odgrywa BMW. W kwietniu zarejestrowano w Polsce 2 718 nowych aut tej marki (o 10 proc. mniej niż przed rokiem). Rekordowy wzrost sprzedaży, po raz kolejny, zanotował Mercedes. Na auto spod znaku trójramiennej gwiazdy zdecydowało się w kwietniu 2 641 zamożnych rodaków. To aż o 26 proc. więcej niż w zeszłym roku. Kolejne miejsca zajmują: 3. Audi (2 446 rejestracji), 4. Volvo (2 100 rejestracji) i Lexus (807 rejestracji). Uwagę zwraca świetny wynik japońskiej marki. W stosunku do kwietnia ubiegłego roku sprzedaż Lexusa zwiększyła się aż o 52 proc!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy