Rośnie sieć

W pierwszej połowie tego roku nowe auta osobowe i dostawcze 45 różnych marek sprzedawało w Polsce 1402 punkty dilerskie, to o dziesięć więcej niż w końcu ubiegłego roku.

W pierwszej połowie tego roku nowe auta  osobowe i dostawcze 45 różnych marek sprzedawało w Polsce 1402  punkty dilerskie, to o dziesięć więcej niż w końcu ubiegłego roku.

W okresie od stycznia do końca czerwca 2007 r. udzielono 53 nowe koncesje na sprzedaż aut, ale równocześnie rozwiązano 43 takie umowy.

Największa liczba dilerów aut działa na terenie Mazowsza - 232 i Śląska - 202. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują Wielkopolska - 139 punktów dilerskich, Małopolska - 111 i Dolny Śląsk - 108. Najskromniej pod tym względem prezentują się sieci dilerskie w województwach: świętokrzyskim - 24 dilerów, opolskim - 26 i lubuskim - 37.

Najgęstszą siecią dystrybucji na terenie naszego kraju dysponują: Skoda - 97 dilerów, Fiat - 74 i Opel - 70. Toyota ma 60 dilerów, a Peugeot, Kia, Renault, Volkswagen, Citroen, Chevrolet i Dacia - po 51. Pozostałe marki mają od jednego dilera (Maybach) do 50 (FSO).

Reklama

Jak wynika z badań Samaru, z końcem pierwszego półrocza na jednego dilera prowadzącego sprzedaż aut osobowych przypadały średnio 114 sprzedane samochody. W przypadku pojazdów dostawczych było to średnio 25 samochodów. Uwzględniając wszystkie placówki sprzedaży nowych aut, a więc także filie i subdilerów, przeciętnie w przeliczeniu na jeden salon sprzedano 89 samochodów osobowych oraz 18 dostawczych.

Wśród marek w rankingu efektywności sprzedaży aut osobowych zdecydowanie przewodziły placówki Toyoty (średnio po 302 sprzedane auta), wyprzedzając Forda (przeciętnie po 197 aut) i Skodę (średnio po 174 auta).

W przypadku samochodów dostawczych placówki Volkswagena sprzedały średnio po 52 pojazdy, a dalej w kolejności Mercedes i Ford - odpowiednio po 46 i 37 aut dostawczych. (Samar)

Dowiedz się więcej na temat: placówki | Auta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy