Rekordowe wzrosty sprzedaży hybryd Toyoty
W pierwszym półroczu 2016 r. całkowita liczba samochodów sprzedanych przez Toyota Motor Europe wyniosła 476 tysięcy, o 5,6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział koncernu w europejskim rynku wyniósł 4,6%.
Istotnym czynnikiem wzrostu był rosnący popyt na hybrydowe Toyoty i Lexusy, których sprzedano łącznie 145 160 - o 44% więcej niż w pierwszym półroczu 2015 r. Sprzedaż Yarisa Hybrid wzrosła o 23%, Aurisa Hybrid - o 33%, zaś Priusa ponad dwukrotnie. Samochody hybrydowe stanowiły 31% sprzedaży, podczas gdy w całym roku 2015 odsetek ten wynosił 24%. Toyota Motor Europe zamierza sprzedać w tym roku 280 tysięcy samochodów hybrydowych. Według planów do roku 2020 udział hybryd w sprzedaży ma osiągnąć 50%.
Matt Harrison, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Toyoty, powiedział: Wzrost sprzedaży hybryd o 44% w stosunku do poprzedniego roku to wielkie osiągnięcie, podobnie jak fakt, że już 31% sprzedawanych aut to hybrydy. Bardzo dobrze sprzedają się Yaris Hybrid i Auris Hybrid, zaś pierwsze wyniki RAV4 Hybrid i nowego Priusa znacznie przekroczyły nasze oczekiwania. Te fakty, w połączeniu z premierami nowych generacji modeli PROACE i Hilux, pozwalają spodziewać się równie dobrych wyników w drugim półroczu.
W Polsce największą dynamikę wykazała sprzedaż Aurisa Hybrid, która wzrosła o ponad 123% do 2053 sztuk, a wersje hybrydowe stanowiły ponad 34% wszystkich sprzedanych Aurisów. Liczba sprzedanych egzemplarzy Yarisa Hybrid zwiększyła się w stosunku do ubiegłorocznej o 30%, a udział hybryd w całej sprzedaży tego modelu wyniósł 11%. Efektem wprowadzenia nowej generacji Priusa był rekordowy, niemal dwudziestokrotny wzrost sprzedaży. Również wprowadzenie hybrydowej wersji RAV4 przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży tego modelu o 19% - nowej RAV4 Hybrid sprzedano 718 egzemplarzy, co stanowiło 31% ogółu.
Wyniki sprzedaży świadczą dobitnie, że polski rynek bardzo dobrze przyjął napęd hybrydowy, który przestał być ciekawostką, a stał się po prostu kwestią świadomego wyboru. Widać to zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja jest efektem szczegółowej analizy opartej na wiedzy ekspertów" - mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. - "Wobec dużego zainteresowania klientów zarówno wprowadzonym w tym roku Priusem IV generacji i RAV4 Hybrid, jak i obecnymi wcześniej na rynku hybrydowymi wersjami Aurisa i Yarisa można się spodziewać, że plan sprzedaży w tym roku 10 tysięcy hybrydowych Toyot jest najzupełniej realny".