Polska w elitarnym gronie? Zaskakujące wyniki sprzedaży!

Koniec roku to czas podsumowań. Czy producenci samochodów mogą mówić o udanym Anno Domini 2019? Nie do końca...

Pierwsze, ostrożne, podsumowania mijających miesięcy wskazują na pogłębiający się spadek produkcji nowych aut na świecie.

Jak wynika z analiz branżowego, monitorującego światowe rynki, serwisu "Focus2move", zainteresowanie nowymi autami systematycznie spada. Po 11 miesiącach bieżącego roku skumulowana sprzedaż samochodów na świecie zamyka się wynikiem 88 mln egzemplarzy. To o 3,7 mln mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Tylko na jednym z pięciu najważniejszych motoryzacyjnych rynków świata - w Niemczech - odnotowano wzrost sprzedaży. Od stycznia do końca listopada u naszych sąsiadów zza Odry zarejestrowano 3,305 mln samochodów, czyli o 4,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Reklama

O prawdziwym krachu można natomiast mówić w stosunku do największego rynku motoryzacyjnego na świecie - Chin. Obecny wynik - 20,378 mln rejestracji - jest aż o 9,4 proc. słabszy niż przed rokiem. Jeszcze gorzej było w - sklasyfikowanych na 5. miejscu wśród największych motoryzacyjnych rynków świata - Indiach. 2,484 mln rejestracji po pierwszych 11 miesiącach 2019 roku oznacza spadek sprzedaży aż o 14 proc.

O stabilnej sytuacji mówić można w przypadku USA (2. największy rynek świata) i Japonii (3. największy rynek świata). W ojczyźnie pickupów zarejestrowano 14,115 mln nowych aut (-1,3 proc. rok do roku), w Kraju Kwitnącej Wiśni 3,660 mln (-1,2 proc. rok do roku).

Marginalne wzrosty zanotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (2,368 mln rejestracji - wzrost o 0,1 proc. rok do roku) i Francji (2,204 mln - wzrost o 0,2 proc. rok do roku).

Pocieszający może być natomiast fakt, że pesymistyczne nastroje nie udzieliły się jeszcze polskim konsumentom. Zdaniem "focus2move" w Polsce przekroczyliśmy już w tym roku barierę pół mln rejestracji (514,643 samochody), czyli nasz rynek zanotował wzrost o 2,5 proc. Oznacza, to że - najprawdopodobniej - mijający rok uda nam się zamknąć w elitarnym gronie dwudziestu największych rynków motoryzacyjnych na świecie (w roku 2018 Polska sklasyfikowana była na 22. pozycji).

opr. PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy