Polacy pokochali Porsche. Schodzą, jak ciepłe bułeczki

​Takiego wyniku jeszcze nie było. Po raz pierwszy w historii w pierwszej połowie roku Polacy kupili ponad 1000 nowych Porsche!

Od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 aut legendarnej niemieckiej marki - to aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Najchętniej wybieraną linią modelową pozostaje Macan. W tym roku na nowy egzemplarz zdecydowało się już 501 nabywców (+73,4 rok do roku). Popularność modelu podsycuiła niedawna modernizacja, w ramach której samochód otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa,

Wzrost popularności zanotowała też druga najchętniej wybierana linia modelowa Porsche - Cayenne. W pierwszym półroczu na zakup dużego suva zdecydowało się 248 polskich klientów (+7,4 proc. rok do roku). W tym samym czasie dostarczono również 155 egzemplarzy Porsche Panamera, a także blisko 150 dwudrzwiowych aut sportowych z linii 718 oraz 911.

Reklama

Przejściowy spadek popularności kultowej dziewięćsetjedenastki wynika ze zmiany generacji - do klientów trafiają właśnie pierwsze coupé i kabriolety najnowszej serii 992. Wskazują na to wyniki rejestracji za sam czerwiec, gdy polskie saloy Porsche opuściły 32 egzemplarze 911 (+220 rok do roku).

"W skali świata nasza firma odnotowała wzrost dostaw samochodów o 2 proc. - Polska nie tylko podąża za tym pozytywnym trendem, ale mocno wybija się i należy do czołówki jeśli chodzi o wzrost - w tym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 18 proc. więcej samochodów Porsche w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. Cieszy nas, że coraz więcej polskich fanów sportowej motoryzacji decyduje się na spełnienie marzenia w postaci zakupu samochodu Porsche" - powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.

W drugim półroczu polscy dealerzy Porsche spodziewają się równie dobrych wyników - m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.

Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w globalny trend: w pierwszym półroczu producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 2 proc., do 133 484 samochodów, a liderami rankingu najchętniej wybieranych serii modelowych pozostają SUV-y Macan oraz Cayenne.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama