Polacy mają już dość zmieniania opon?!
Producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali w 2018 roku największy wzrost sprzedaży opon całorocznych, wyniósł on 49 proc. - poinformował w poniedziałek Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Według PZPO w 2018 odnotowano również wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych - o 22 proc., oraz opon do samochodów typu SUV ( o 12 proc.) i rolniczych ( o 3 proc.).
Z kolei sprzedaż opon do samochodów osobowych spadła o 1 proc., a do samochodów dostawczych (o 9 proc.).
"Wysoki wolumen sprzedaży opon całorocznych w 2018 roku jest dowodem na to, że producenci wykorzystują potencjał rynku. Kolejny rok notujemy także wzrost sprzedaży markowych opon klasy premium. Jest to bardzo dobra wiadomość, która świadczy o rosnącej świadomości kierowców dotyczącej wpływu jakości opon - jako jedynego punktu styku auta z drogą - na bezpieczeństwo jazdy i długość drogi hamowania" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Giansimone Bertoli.
"Dane za 2018 potwierdzają stabilność rynku, który ewoluuje zgodnie z oczekiwanymi trendami. Notujemy ciągły wzrost sprzedaży opon zimowych i całorocznych, które zwiększają bezpieczeństwo na naszych drogach" - dodała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Wyrobów Gumowych (European Tyre & Rubber Manufacturers Association - ETRMA).