Polacy kupują coraz więcej sportowych coupe!

Jak podaje Instytut Samar drugim segmentem nowych aut notującym największy wzrost na polskim rynku, jest segment dwu- i trzydrzwiowych samochodów o sportowym charakterze.

Największym zainteresowaniem w Polsce cieszą się SUVy, co nie powinno być zaskoczeniem. W ubiegłym roku sprzedano 171 100 takich aut, co oznacza wzrost o 26,3%. Niewiele mniejszy wzrost zanotowano wśród modeli z nadwoziem coupe - było to 22,8%, co przełożyło się na 3200 sztuk.

Liderem tego segmentu jest Mercedes, który znalazł 1438 klientów na swoje modele. Najchętniej wybierano klasę E Coupe (631 sztuk, +55%), klasę C Coupe (501 sztuk, +17,1%) oraz klasę S Coupe (264 sztuki, +30%).

Na drugim miejscu uplasował się Ford, który sprzedał 500 Mustangów (+10,6%) oraz jeden model GT.

Reklama

Najniższy stopień podium należy do BMW, które znalazło 211 chętnych na swoje coupe. Bawarczykom udało się sprzedać 180 egzemplarzy serii 2 (+9,8%) oraz 116 sztuk serii 4 (-28,8%). Z kolei tytuł najpopularniejszej nowości w segmencie przypadł serii 8 (66 sprzedanych sztuk).

Kolejne miejsca należą do Porsche (211 aut, +41,6%), Lexusa (175 sztuk, +59,1%) oraz Audi (159 aut, -28,4%).

Spore zainteresowanie polscy klienci wykazali także modelami bardzo drogimi i niszowymi. Przykładowo Bentley sprzedał 35 sztuk Continentala GT, co oznacza pięciokrotny wzrost zainteresowania. Lamborghini znalazło 13 chętnych na swoje coupe, zwiększając tym samym ich sprzedaż o 225%. Polacy kupili też 19 sztuk modelu Alpine oraz 7 McLarenów.

A ile płacimy zwykle za tego typu samochody? Według Samaru, średnia ważona cena nowego auta z nadwoziem coupe, wyniosła w 2018 roku 341 493 zł. To o 12% więcej, niż przed rokiem.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy