Podobno kupujemy więcej nowych aut
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. W ciągu trzech miesięcy klienci kupili 77 tys. 294 auta, o 12,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Tylko w marcu zarejestrowano 29 tys. 413 nowe samochody, o 8,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem sprzedaży w naszym kraju pozostaje Skoda, która w okresie styczeń-marzec sprzedała 9866 aut, o 17,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wynosi 12,76 proc.
Pozycję wicelidera utrzymała Toyota - 6425 zarejestrowanych aut, o 14,45 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Udział marki w polskim rynku - to 8,31 proc.
Na trzecie miejsce awansował Volkswagen ze sprzedażą 5593 samochodów, o 60,26 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w rynku - 7,24 proc.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Opel - sprzedaż 5449 aut (spadek o 5,1 proc.), Ford - 4944 (wzrost o 20,9 proc.), Hyundai - 4524 (wzrost o 29,1 proc.), Fiat - 4046 (spadek o 22,4 proc.), Kia - 4010 (wzrost o 15,9 proc.), Nissan - 3968 (wzrost o 63,8 proc.), Chevrolet - 3658 (wzrost o 4,7 proc.).